Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjinko:

om ni har problem med lagg gör följande ingame tryck § skriv CL_MAXPACKAGES 100 med § kvar framför ( kommer upp en liten ruta längst upp på skärmen där du ska skriv) tryck § igen för att få bort utan. (detta hjälpte mig mycket)

Ska testa detta.

Kan det vara så att servrarna ligger nere för att dom fixat lagget?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Visslaren:

Sitter och tankar i 50kb/s.. Var ju inte precis vad man hade tänkt sig när man klickade på "KÖP" knappen på steam.

Du är inte ensam..

Permalänk

Börjar undra om det inte är början på döden för PC-Shooters vi ser...

Först släpps ett halvfärdigt MOH Tier 1, med så mycket buggar och annat skit, att dom nu börjat bygga en patch som skall åtgärda en lista med fel, lång som ett maratonlopp...

Sen släpps det här...

COD B.O. ... Grafikmässigt ser det ut att vara gjort innan COD4, komigen det är 2010 nu....
Sen laggproblemet med Steam... Fan testar dom inget längre.

Änsålänge har dom långt kvar innan dom ens kan konkurrera med MW2, och det var långifrån perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gsa55nilsson:

Börjar undra om det inte är början på döden för PC-Shooters vi ser...

Först släpps ett halvfärdigt MOH Tier 1, med så mycket buggar och annat skit, att dom nu börjat bygga en patch som skall åtgärda en lista med fel, lång som ett maratonlopp...

Sen släpps det här...

COD B.O. ... Grafikmässigt ser det ut att vara gjort innan COD4, komigen det är 2010 nu....
Sen laggproblemet med Steam... Fan testar dom inget längre.

Änsålänge har dom långt kvar innan dom ens kan konkurrera med MW2, och det var långifrån perfekt.

Det är deppigt..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gsa55nilsson:

COD B.O. ... Grafikmässigt ser det ut att vara gjort innan COD4, komigen det är 2010 nu....

Samma grafikkmotor sen Modern Warfare. Precis som Modern Warfare 2.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk

Jag har nog aldrig varit så arg på ett spel förut, det här tar verkligen priset.....
Kommer vänta tills jag får höra att allt som inte funkar är åtgärdat

Permalänk
Moderator
Moderator

Bara en notis:

Citat:

The engine was first used with Call of Duty 2 in 2005

Inget av detta säger dock så mycket egentligen, har arbetats om en hel del

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Crillie90:

Jag har nog aldrig varit så arg på ett spel förut, det här tar verkligen priset.....
Kommer vänta tills jag får höra att allt som inte funkar är åtgärdat

Samma här, extremt arg. Men man får ta och ge det ett tag så det kan stabilisera sig, det släpps inte många spel utan buggar osv på release.

Permalänk
Medlem

Undra om man inte ska vänta med att köpa spelet.

Jag köpte Battlefield 2-3 veckor efter release och då fungerade dom flesta serverar osv.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Nu kan jag inte ens starta spelet, vad händer?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Moderator
Moderator

Bara jag som inte ens startat spelet sedan jag installerade det i förmiddags?
Kanske är dags att prova ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Efter att ha spelat mw2 så sket jag i det här. Firade dock deras release med att köpa bc2 för 130 spänn @ g2play idag

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXizoR:

Efter att ha spelat mw2 så sket jag i det här. Firade dock deras release med att köpa bc2 för 130 spänn @ g2play idag

Bra gjort

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheDaemon:

Bara en notis:

Inget av detta säger dock så mycket egentligen, har arbetats om en hel del

Nej precis. Men det är ju inte riktigt samma motor i den bemärkelsen, det är ju bara en proprietär motor.

Som unreal engine 3 inte är samma sak som unreal engine 2.
Precis som Modern Warfare 2's heter IW Engine 4.0

Men motorn som är i MW har varit vääldigt lik i både MW2 och BO

Skrivet av TheDaemon:

Bara jag som inte ens startat spelet sedan jag installerade det i förmiddags?
Kanske är dags att prova ^^

Kan ju vara bra då det kommer ta lång tid innan det är nerladdat om du inte redan hunnit med det.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av SeF.Typh00n:

Nej precis. Men det är ju inte riktigt samma motor i den bemärkelsen, det är ju bara en proprietär motor.

Som unreal engine 3 inte är samma sak som unreal engine 2.
Precis som Modern Warfare 2's heter IW Engine 4.0

Men motorn som är i MW har varit vääldigt lik i både MW2 och BO

Kan ju vara bra då det kommer ta lång tid innan det är nerladdat om du inte redan hunnit med det.

Installerade det som sagt i förmiddags, har inget som behöver tankas ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

asså vad är detta? kommer hem och ska installera skiten från SKIVAN sen funkar det inte så nu måste jag ladda ner skiten istället och det går ju inte fort direkt! SUCK

Permalänk
Medlem

Fan jag kommer ju knappt ens in på steam, står bara updating som går i snigelfart.. suck lycka till å spela idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mondudu:

asså vad är detta? kommer hem och ska installera skiten från SKIVAN sen funkar det inte så nu måste jag ladda ner skiten istället och det går ju inte fort direkt! SUCK

Jag har samma problem. Någon som sitter på lösningen?

Permalänk
Medlem

Vad är det här för jävla skit?? Det är ju helt uppenbart att det här spelet multiplayermässigt är utrushat och att hela projektet haft deltagare som själva inte spelar onlinespel. Det finns inget "connect" -kommando. Det finns inget sätt att välja "join game" för vänner man har på steam. Steam i sig har inte stöd för spelet i sin egen app (lista servrar osv.). In-game så hittar man inte samma servrar oavsett hur mycket man försöker.

Vi har en multiplayercommunity som körde cod-servrar sedan cod2 (bagdadcafe.se). Vi har nu tvingats hyra servrar hos gameservers och bad att få dessa i danmark. Dom hamnade i USA. Vi bad supporten att flytta dom till danmark och får tillbaka att vi ska göra en verkningslös traceroute för att felsöka varför vi har 150 ping. Det kan kanske vara pga. avståndet?!

Totalt talanglöst spel! Att det sedan fps-droppar i multiplayer på en high-end dator med låga grafikinställningar är ju absurt!

Förbannad, det är vad jag är. Värdelöst, det är vad spelet är.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mondudu:

asså vad är detta? kommer hem och ska installera skiten från SKIVAN sen funkar det inte så nu måste jag ladda ner skiten istället och det går ju inte fort direkt! SUCK

Samma för mig, fast jag kan inte ens ladda hem spelet från steam... nått med steam servers är busy..

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem

Det laggar riktigt ordentligt för mig. Har väl varit nere på 35 i ping men det är ändå helt ospelbart. Min rigg i sign fixar ju MW2 med ett par hundra fps... Väntar på nästa update...

Visa signatur

NZXT H6 · NZXT C850 · STRIX B650E-F · 7800X3D · ASRock 7900XT · G.Skill 32GB DDR5-6000 · WD Black 2TB

Permalänk
Medlem

Fan alltså! Så jävla drygt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sCaz:

Vi har ett multiplayercommunity som körde cod-servrar sedan cod2 (bagdadcafe.se).

Call of Duty dog efter United Offensive för mig. Det har inte varit samma sen dess. Dock betyder inte det att det kan vara kul att lira lite ibland Clanspelandet är ju dock bara lamt nu.

Idag får man ju dock räkna med barnsjukdomar på nya spel, ingenting att ta för givet längre.

Steam stödet med egna servrar etc är väl bara för spel från Valve? Eller har jag missat något här?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Skrivet av hjonsson:

Jag har samma problem. Någon som sitter på lösningen?

Answer
sing Steam launch options to install retail games from disc

1. Log in to Steam and click on Library.
2. Right-click on the game, select Delete local content, and confirm.
3. Insert the first disc into your computer.
4. Close Steam (Steam > Exit).
5. Press Windows Key + R to open Run
6. In the Run window type:

"C:\Program Files\Steam\Steam.exe" -install E:

Replace E: with the CD/DVD drive you are installing from if is not correct.
Replace C:\Program Files\Steam if your Steam installation is not in the default location.
7. Press OK. Steam will launch and ask you to sign in if you do not have your password saved. Your installation should continue from the disc.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Någon annan som inte kan joina friends?

Permalänk
Medlem

Finns det någon webbshop som säljer en digital nerladdning förutom Steam?

Permalänk
Medlem

Cdon säljer för 449, antar att det finns fler.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pEccA-vE:

Finns det någon webbshop som säljer en digital nerladdning förutom Steam?

400 kr hos d2d.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem

Förutom Steam, Cdon, direct2drive, och g2play.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för snabbt svar

Tänker inte handla av Steam eftersom dem är överlägset dyrast av alla som säljer spel