Permalänk
Medlem

Ersättare till min Nec lcd20wgx2 pro

Ja nu håller min skärm på att dö. Man får hålla på att försöka starta den i 15 min innan den hoppar igång och så har jag börjat höra något svagt surrande från den.
Någon som vet vad det kan var för fel ?
Går det isåfall att laga?

De skärmar jag själv kollat på är:

HP LP2475w
HP ZR24w - Den har ju priset med sig, hur står den sig mot de andra ?
Dell UltraSharp U2410
Philips 240PW9E

Hur står sig dessa mot den jag har ?
För samt nackdelar ?
Jag har varit mycket nöjd med denna jag har.

Jag vill ha en 24".
Inte TN
Den kommer användas till en hel del fps spel, med flera och en hel del film.
Helst inte över 5000.

Permalänk
Medlem

Nätdel eller något skit kanske är en bra idé att kolla upp..

Skrivet av Dogie:

Ja nu håller min skärm på att dö. Man får hålla på att försöka starta den i 15 min innan den hoppar igång och så har jag börjat höra något svagt surrande från den.
Någon som vet vad det kan var för fel ?
Går det isåfall att laga?

De skärmar jag själv kollat på är:

HP LP2475w
HP ZR24w - Den har ju priset med sig, hur står den sig mot de andra ?
Dell UltraSharp U2410
Philips 240PW9E

Hur står sig dessa mot den jag har ?
För samt nackdelar ?
Jag har varit mycket nöjd med denna jag har.

Jag vill ha en 24".
Inte TN
Den kommer användas till en hel del fps spel, med flera och en hel del film.
Helst inte över 5000.

Visa signatur

Asus Maximus VII | Intel 4770 3.2GHz | 16GB Kingston 2133MHz | Asus GTX770 2GB SLI | Corsair H70 | Intel PCI Express 256GB SSD | Seagate 2TB HDD

Permalänk
Medlem

Mmm, det där är väl en riktigt trevlig skärm fortfarande, så det kanske är värt nåra spänn och lite jobb att få igång den igen?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mmm, det där är väl en riktigt trevlig skärm fortfarande, så det kanske är värt nåra spänn och lite jobb att få igång den igen?

Japp jag gillar den. Är det krångligt/dyrt att byta nätdel ? Men det hade ju inte varit fel med en 24"

Hur är de andra skärmarna jämfört med den jag har ?

Permalänk

Börja med att höra av dig till NEC, inte för att du lär ha någon garanti längre (tre år tror jag) men om någon har en ny nätdel liggandes så är det de i första hand.

Den största skillnaden är att din skärm har blank yta, de allra flesta datorskärmar som säljs idag är matta med en i varierande grad grynig antireflexbehandling (märks på enfärgade, ljusa områden).
Om du sitter vid andra datorskärmar ibland så är du ju i högsta grad medveten om det.
Vill du fortsätta på glossyspåret så finns i princip bara några enstaka TN-skärmar och Apples nya CinemaDisplay, man kan få den att fungera till PC men den kostar också runt 10k.
Kan du tänka dig matt har du betydligt mer möjligheter.

Men som sagt, hör av dig till NEC. Leta fram kvitto, kanske finns det sparat elektroniskt i mailboxen eller hos affären du köpte från.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10446022']Börja med att höra av dig till NEC, inte för att du lär ha någon garanti längre (tre år tror jag) men om någon har en ny nätdel liggandes så är det de i första hand.

Den största skillnaden är att din skärm har blank yta, de allra flesta datorskärmar som säljs idag är matta med en i varierande grad grynig antireflexbehandling (märks på enfärgade, ljusa områden).
Om du sitter vid andra datorskärmar ibland så är du ju i högsta grad medveten om det.
Vill du fortsätta på glossyspåret så finns i princip bara några enstaka TN-skärmar och Apples nya CinemaDisplay, man kan få den att fungera till PC men den kostar också runt 10k.
Kan du tänka dig matt har du betydligt mer möjligheter.

Men som sagt, hör av dig till NEC. Leta fram kvitto, kanske finns det sparat elektroniskt i mailboxen eller hos affären du köpte från.

Hmm kvottort är nog borta tror jag.

Angående glossy eller matt skärm spelar det inte så stor roll bara det blir bra bild.

Permalänk

Men alltså, leta i mailboxen! Eller om du har ett par olika datoraffärer du handlat på genom åren, gå till deras hemsidor och logga in och titta. Ifall du köpte skärmen för mindre än tre år sen får du den reparerad gratis bara de har delar.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;10447180']Men alltså, leta i mailboxen! Eller om du har ett par olika datoraffärer du handlat på genom åren, gå till deras hemsidor och logga in och titta. Ifall du köpte skärmen för mindre än tre år sen får du den reparerad gratis bara de har delar.

Har kollat lite men hittar inget.