Permalänk
Medlem

S. Korea resa?

Är det någon som funderat över att resa till Syd Korea?
Man kanske kan planera in det till en SC turnering, besöka ett gaminghus...
3-4 stjärniga hotell är hyffsat billigt och nöjer man sig med lägre standard så blir det ännu billigare.
Flyg kostade omkring 8000:- när jag kollade upp det senast.
Själv funderar jag på att åka dit i vår.

Permalänk
Medlem

polare som tyvärr just nu är fast iTyskland pga sc2-kontrakt ska flytta dit om 3 månader då hans kontraktupphör i Tyskland och har skrivit på nytt som innebär att han ska bo i Sydkorea 1 år. Kanske kan du bo hos honom för en billig peng om han inte hamnar på kollektiv igen då.

Visa signatur

Fia med knuff är det ursprunget till Dota 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PixelBritta:

polare som tyvärr just nu är fast iTyskland pga sc2-kontrakt ska flytta dit om 3 månader då hans kontraktupphör i Tyskland och har skrivit på nytt som innebär att han ska bo i Sydkorea 1 år. Kanske kan du bo hos honom för en billig peng om han inte hamnar på kollektiv igen då.

Naniwa?

Han verkade ju inte trivas allt för bra i Tyskland

Permalänk
Entusiast
Skrivet av 0tso:

Naniwa?

Han verkade ju inte trivas allt för bra i Tyskland

xo har en del team matcher spelade med naniwa, så det är nog han, ja :>
srsRAZERnAni - StarCraft II

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av PixelBritta:

polare som tyvärr just nu är fast iTyskland pga sc2-kontrakt ska flytta dit om 3 månader då hans kontraktupphör i Tyskland och har skrivit på nytt som innebär att han ska bo i Sydkorea 1 år. Kanske kan du bo hos honom för en billig peng om han inte hamnar på kollektiv igen då.

Åh perfekt! Det är hyffsat billigt att checka in på något av deras centrala hotel också så jag tror att vi kostar på oss den lyxen.
Men däremot kanske man kan höra med honom om vilka ställen man bör besöka? Mat/restauranger man borde besöka, lokala turneringar i sc2 osv...

Permalänk
Medlem

När jag bodde i Sydkorea för ett år sedan kunde man titta på BW-matcher på TV. Fanns 1-2 kanaler som sände Starcraftmatcher. Ganska billigt land att bo och leva i. I Seoul kan man bo på hostel för runt en hundring per natt och hotell kostar från några hundralappar och uppåt. Den koreanska maten får man verkligen inte missa för det finns massvis med gott!

Kan tänka mig att Starcraftscenen är betydligt mycket större nu i och med releasen av SC2. Försök pricka in din resa när det är någon stor liveturnering på gång. Lär vara en häftig upplevelse.

Permalänk
Medlem

Hur är det med GSL, kan man lösa dagspass eller besökarpass eller liknande? Tänkte iom de månatliga tävlingarna så skulle man kunna åka dit i slutet av en månad och se finalen live kanske?

Hur är maten, kryddstark?

Permalänk
Entusiast

GSL är vad jag vet gratis att gå och kolla på, förutom grand final. Den är ju även varje månad, så det är väl ett givet besök ifall man åker till Korea.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yuppi:

Hur är det med GSL, kan man lösa dagspass eller besökarpass eller liknande? Tänkte iom de månatliga tävlingarna så skulle man kunna åka dit i slutet av en månad och se finalen live kanske?

Hur är maten, kryddstark?

Överlag är maten mer kryddstark än i Sverige. Finns vissa rätter som inte är ett dugg starka och vissa rätter som får tårarna att rinna och svetten att drypa. Finns även en hel del västerländsk mat (hamburgare, pizza etc) för den som vill äta det. Bodde i Sydkorea i ett halvår så jag åt mestadels Koreansk mat men någon gång ibland blev det västerländsk mat när man var trött på ris.