Permalänk
Medlem

Lite frågor:

1. Hur många små hål finns det där damm kan leta sig in?

2. Är det dammfilter vid nätagget?

3. Är det ett bättre val än ett Lian Li Lancool PC-K62 där man får mer fläktar vid köpet? (Man vill ju gärna ha 2 fläktar vid toppen ocskå vilket lär kosta lite mer än Lancool chassit.)

4. Är det mycket skruvande?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkoV:

En lite rolig grej, jag fick en instruktionsmanunal där det stod Define r2, haha

Jag med lol. För övrigt är deras instruktionsbok lite väl tunn, ingen big deal men den borde vara mer packad med information kan man tycka.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av bsk!:

Jag med lol. För övrigt är deras instruktionsbok lite väl tunn, ingen big deal men den borde vara mer packad med information kan man tycka.

Tunn instruktionsbok? Tror aldrig jag fått med en sådan till något chassi jag har köpt...

Beställt ett R3 nu... på tisdag kommer det då blir det flytta över allt från mitt stora tunga Antec

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Verkar som att de har börjat sälja Define R3 svart med en 500w Integra nätdel också:
Fractal Design Define R3 500W (Svart) - Prisjakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnosk:

Surt att den vita modellen är 100 spänn dyrare. :S

Såg att Komplett säljer den vita för samma pris som de andra, men de har inte några chassin alls inne.
Komplett.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Tunn instruktionsbok? Tror aldrig jag fått med en sådan till något chassi jag har köpt...

Beställt ett R3 nu... på tisdag kommer det då blir det flytta över allt från mitt stora tunga Antec

R3:an är också relativt tung med allt dämpmaterial. Ingen lättviktare trots sin storlek

Permalänk
Medlem

Jag skruvade ihop en dator igår och syrrans pojkvän, och jag rekommenderade honom att köpa R3.

klagomål : Kabeldragningen suger fortfarande. Och den "nya" ljuddämpningen var kass också.

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Medlem

Yes, beställde R3 Titanium nyss

EDIT: Blev en svart istället

Visa signatur

Define R3 | 2500k @ 3,3GHz | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Asus GTX 560Ti | 8GB CL9 1333hz XMS3 | Antec 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Interpx:

klagomål : Kabeldragningen suger fortfarande.

På vilket sätt? Hålen verkar ju någorlunda genomtänkta.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Såg att Komplett säljer den vita för samma pris som de andra, men de har inte några chassin alls inne.
Komplett.se

Må vara 100 spänn billigare än Inet till exempel, men Inet har fraktfritt till oss på sweclockers.
Komplett tar 250kr i frakt för en chassikartong.

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se
Värt att tänka på

Skrivet av Interpx:

klagomål : Kabeldragningen suger fortfarande.

Är det gummigenomföringarna som lossnar än eller vad tänkte du på?

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

På mitt r3 chassi satt ljuddämpnings materialet inte fast utan det låg löst i chassit med klister på baksidan. Ska det vara så? Borde jag reklamera den? Jag tänkte bara så att den inte lossnar och förstör hela datorn..

Permalänk
Skrivet av anden55:

På mitt r3 chassi satt ljuddämpnings materialet inte fast utan det låg löst i chassit med klister på baksidan. Ska det vara så? Borde jag reklamera den? Jag tänkte bara så att den inte lossnar och förstör hela datorn..

Det lät som ett fall av dåligt klister.
Här med butiken först. Annars är det väl bara att limma fast det igen

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden55:

På mitt r3 chassi satt ljuddämpnings materialet inte fast utan det låg löst i chassit med klister på baksidan. Ska det vara så? Borde jag reklamera den? Jag tänkte bara så att den inte lossnar och förstör hela datorn..

Hoppades att de hade löst det problemet :=(

Permalänk
Medlem
Skrivet av krillin:

Hoppades att de hade löst det problemet :=(

Fan.. Har du varit med om det? Vad gjorde du? Försökte trycka fast den men det sitter lite halvt bra nu bara. Kan man ta spray lim kanske?

Permalänk
Skrivet av anden55:

Fan.. Har du varit med om det? Vad gjorde du? Försökte trycka fast den men det sitter lite halvt bra nu bara. Kan man ta spray lim kanske?

Kontaktlim på spray lär fungera ja.
//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Okej , kan man köra utan annars så länge bara? Vill gärna bygga ihop datorn idag så jag tänkte att jag kanske kunde köra utan den tillfälligt. Ända som kan hända är väll att det kan låta lite mer? Det lär ju inte bli varmare eller så ?

Permalänk
Skrivet av anden55:

Okej , kan man köra utan annars så länge bara? Vill gärna bygga ihop datorn idag så jag tänkte att jag kanske kunde köra utan den tillfälligt. Ända som kan hända är väll att det kan låta lite mer? Det lär ju inte bli varmare eller så ?

Det är bara en ljuddämpningsmatta
Lite mer kan det låta, det är det enda som kan hända.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Må vara 100 spänn billigare än Inet till exempel, men Inet har fraktfritt till oss på sweclockers.
Komplett tar 250kr i frakt för en chassikartong.

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se
Värt att tänka på

Är det gummigenomföringarna som lossnar än eller vad tänkte du på?

//BG

Ja. De lossnar. visst, de har "mjukat" upp gummigenomföringarna men de lossnar fortfarande lika lätt. Dock så är de gummigenomföringarna för vattenkylning fortfarande stenhårda. Sen kan jag väl tilllägga att hålet högst uppe är fortfarande jävligt dåligt placerat.

Sen tyckte jag också att den nya ljuddämpningen i sig var ganska beige. "Skumgummi" på platserna där man kan ha fläktar.

Men det var bättre än R2 iallafall

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Skrivet av Interpx:

Ja. De lossnar. visst, de har "mjukat" upp gummigenomföringarna men de lossnar fortfarande lika lätt. Dock så är de gummigenomföringarna för vattenkylning fortfarande stenhårda. Sen kan jag väl tilllägga att hålet högst uppe är fortfarande jävligt dåligt placerat.

Sen tyckte jag också att den nya ljuddämpningen i sig var ganska beige. "Skumgummi" på platserna där man kan ha fläktar.

Men det var bättre än R2 iallafall

Okok, bra att veta, och tänka på!
Det bästa är ju att den finns i vitt!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Okok, bra att veta, och tänka på!
Det bästa är ju att den finns i vitt!

//BG

Exakt. Så tänk på det alla som nu funderar på att köpa ett R3
(Men det är bra att sponsra svenska företag. De sponsrade faktiskt ett LAN som jag höll.)

Visa signatur

Intel 6600k
Asus Z170 Pro Gaming
EVGA 1070.
NZXT H440 NE
Samsung 850 EVO 500gb x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Det är bara en ljuddämpningsmatta
Lite mer kan det låta, det är det enda som kan hända.

//BG

Okej, isåfall vet jag inte ens om jag orkar limma den får se hurmycket den låter när jag är klar

Permalänk
Medlem

Sitter det en ljuddämpningsmatta på sidan av chassit där moderkortet ligger mot, eller ja, ligger närmast rättare sagt. Det är ju en öppning för CPU-kylare där, och om mattan lossar finns det väll risk för att den hamnar mot kretsar där? Eller är jag helt ute och cyklar?

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Skrivet av micke_930:

Sitter det en ljuddämpningsmatta på sidan av chassit där moderkortet ligger mot, eller ja, ligger närmast rättare sagt. Det är ju en öppning för CPU-kylare där, och om mattan lossar finns det väll risk för att den hamnar mot kretsar där? Eller är jag helt ute och cyklar?

det sitter mycket riktigt på sidan bakom moderkortsplåten. Skulle den lossna så finns nog ingen risk att den kommer åt nåt i hålet i plåten, tror inte ens att mattorna är ledande. De är gjorda i bitumen, kallas även asfalts-mattor.
Jag skulle nog våga säga "No worries" iaf

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem
Skrivet av typewriter:

Förbättrad mot R2, jo, man samtidigt rejält dyrare...

http://img245.imageshack.us/img245/9681/skrmklippa.png

100~kr är väll inte så jäkla dyrt?

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

100~kr är väll inte så jäkla dyrt?

Jag gissar på att de extra 100kr för den vita är just för konstruktionskostnaden.
Insidan är identisk på silver, titanium och svart, medan vit har helt inverterade färger.
Jag har ingen aning, men det är en möjlighet

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk

Blev ett Titanium R3. Skickades i fredags. Förhoppningsvis kommer den hit på måndag.

Sedan blir det att uppgradera detta R2 till R3

Andra fläktar också.

Bara att hoppas att alla bittumen plattor och allt sitter som det ska. Får se vad jag tycker om kabeldragningen.

Visa signatur

Jobb/Nöje: Corsair Carbide 500R Black | Intel i7 2600k @ 3.4 | MSI Z68A GD65 G3 | Corsair CL9 1600Mhz VENGEANCE LP 16GB | MSI GTX 680 Twin Frozr | OCZ 120 MAX IOPS OS/Programdisk | 2st Samsung 2TB lagring | 1st Philips 27"

Permalänk
Medlem

Luktar chassit, eller är det fixat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

Luktar chassit, eller är det fixat?

Ska vara fixat!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xilli:

Luktar chassit, eller är det fixat?

Mitt luktade ingenting alls.

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Må vara 100 spänn billigare än Inet till exempel, men Inet har fraktfritt till oss på sweclockers. Komplett tar 250kr i frakt för en chassikartong.
Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr - Inet.se
Värt att tänka på

Jag tänkte faktiskt inte mest på priset överlag, utan att alla modellerna kostade samma på Komplett.

Men Komplett har dyr frakt alltså.