Hur länge singelplayer?

Permalänk

Hur länge singelplayer?

Tar det länge att spela ut detta spel på singelplayer?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Entusiast

jag har väl spelat i drygt 6 timmar och då har jag klarat 8 utav 26 uppdrag. Så det är ett ganska långt spel, replay värde också om du vill plocka alla achievements(brukar oftast inte vara mycket för achievs, men de tillför mycket i SC2 som en extra utmaning i varje uppdrag).

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Klarade det pa hard, lirade alla missions + de man inte gjorde nar man hade tva st att valja mellan. Tog runt 20h och jag var ingen perfektionist med archivements men inte heller att jag rushade igenom. Kollade alla dialoger mellan folket noga och funderade starkt pa valen jag gjorde.

Edit: Kan tillagga jag lirade betan och en javla massa sc1 sa jag faila inte alltfor mkt under tiden.

Permalänk
Medlem

Har klarat det på Normal. 20h låter rimligt, kanske lite kortare tid för mig då jag körde på Normal. Ingen erfarenhet sedan tidigare förutom betan.

Permalänk
Medlem

Omkring 20h även för mig. Känns som att jag måste börja om nu för att testa alla uppgraderingar jag inte tog förra gången samt köra de uppdrag som jag valde bort.

Ska bli intressant att se hur de bygger vidare på storyn iom hur kampanjen slutade. Lite tråkigt att Zerg förlorade sitt "ansikte" faktiskt.

Dold text
§1
Visa signatur

"The gate opens, the gate closes. It does not help."

Permalänk
Medlem

Har spelat ca 2 timmar och klarat 4 uppdrag. Å andra sidan kollar jag på alla interaktioner man kan titta på mellan varje uppdrag och utforskar även efter mineral/gas dumps (kallas det så?) samt gör bonus objectives. Satt även en liten stund med det första minispelet "Lost Viking".
När jag varvat allt lär jag försöka få alla Achievements och därefter hoppas jag vara tillräckligt bra för att börja köra lite MP. Just nu är jag novis och lär inte ha en chans mot andra spelare :s När man kör practice så ställs man ju mot vem som helst vilket också inkluderar grymt bra spelare :/

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

14 timmar på normal men verkar ha missat nått uppdrag spelade 25 av 26 =(

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Skrivet av NightFlash:

14 timmar på normal men verkar ha missat nått uppdrag spelade 25 av 26 =(

Det finns ett secret mission efter Media Blitz-missionet

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem

Under 8 timmar på normal, fick night raid achivement

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk

skönt att det inte var så långt, man brukar ju ledsna annars av singelplayer, tror det gick på 12timmar på normal

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Kanske är en självklarhet för många, men "Lost Vikings" är faktiskt ett gammalt Blizzard-spel

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Under 8 timmar på normal, fick night raid achivement

*Jawdrop*, haha en annan tar mellan 30 minuter och en timme per uppdrag

Skrivet av nikce:

Kanske är en självklarhet för många, men "Lost Vikings" är faktiskt ett gammalt Blizzard-spel

Ne, det visste jag inte. Hade hört det någonstans förr, dock.
Kul är det iallafall

Permalänk
Medlem

Jag har kommit rätt långt tror jag (högt i tech) och börjar rädas att det snart är slut. Var detta allt? Det var ju så enormt stort, att de halvvägs i utvecklingen bestämde sig för att utöka de tre delarna och låta två vara expansioner, istället för att som de först tänkte, ge alla tre campains i ett spel.

Nog kunde alla tre medföljt direkt, med expansion av typen Broodwar (dvs. tre nya campains).

Finns någon info om de andra delarna av spelet än? Blir det två separata släpp eller ett? År, kvartal?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Skrivet av bartil:

Jag har kommit rätt långt tror jag (högt i tech) och börjar rädas att det snart är slut. Var detta allt? Det var ju så enormt stort, att de halvvägs i utvecklingen bestämde sig för att utöka de tre delarna och låta två vara expansioner, istället för att som de först tänkte, ge alla tre campains i ett spel.

Nog kunde alla tre medföljt direkt, med expansion av typen Broodwar (dvs. tre nya campains).

Finns någon info om de andra delarna av spelet än? Blir det två separata släpp eller ett? År, kvartal?

Kan man suga ur mer pengar så gör de ju det.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

spelat 14 timmar eller så. har 7 uppdrag kvar. spelar dock på hard och försöker ta "in utter darkness" som inte är helt lätt
Hade nog kunnat vara klar om jag spelat på normal.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

ja för normal kan man inte misslyckas på :S behövde inte spela om ett enda uppdrag.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Skrivet av MIFFo_BEast:

ja för normal kan man inte misslyckas på :S behövde inte spela om ett enda uppdrag.

Körde första halvan av uppdragen på brutal, men det tog sin lilla tid att klara vissa av uppdragen (jag tröttnade på några uppdrag och körde igenom på normal för att veta storyn). Men normal är väldigt väldigt lätt att klara det på, jag kan inte förstå hur de kan ha en svårighetsgrad som är lättare än det tbh.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem

måste väl ha tagit runt en 20h på hard för mig, då har jag plockat alla bonus objectives (dock inta alla achievements)

Skrivet av nikce:

Kanske är en självklarhet för många, men "Lost Vikings" är faktiskt ett gammalt Blizzard-spel

jodå, det spelet kommer man ihåg . Var ju klockrent att spela med sina kompisar när man var liten ^^

Permalänk
Medlem

Nu är jag färdig med SP och det var alldeles för kort. Mycket sniket av Blizzard. Tar de mycket betalt för Zerg och Protoss, kan de förlora goodwill bland gamerz. På piratsidor uppmananar folk varann att _köpa_ Blizzard-spel. Vill Blizzard behålla denna lite speciella ställning, får de nog raskt byta spår.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk

Tycker oxå att SP var väldigt kort.
Plus att den AI man möter är katastrofalt dålig gör det inte längre direkt.
Allt man behöver göra är i 90% av alla uppdrag är att Masspumpa Marines/Marauders/Medics och trycka Attack i en hörnet av kartan så har du vunnit.