Bethesda Softworks har under tre decennium levererat spelupplevelser till människor världen över. Företaget har gjort sig känt med spelserien Elder Scrolls och på senare år även Fallout-serien. Den senaste titeln kallad Fallout 76 är en utstickare, då det är företagets första titel anpassad för multiplayer.

Fallout 76 släpptes 14 november och har kritiserats för dess handling och begränsade innehåll för spelarna. Huvudsakligen riktas kritiken mot tekniska problem som gjort spelare odödliga eller inkapabla att ta av sig Power Armor. Nu meddelar Bethesda via Reddit att de tar kritiken på allvar och att de ska bli bättre på att kommunicera med spelarna kring framtida uppdateringar.

We know you’re frustrated and angry at the state of things right now, whether it’s the issues you’re running into in the game, or the lack of communication about fixes, updates, or news. [...] We didn’t want you to think the silence meant nothing was happening. We're sorry and understand this was not the right approach, and we’ll work to make a better bridge between you and the dev team at BGS.

Bethesda har tidigare fått kritik då spel lanserats med buggar och tekniska problem. Redan innan Fallout 76 släpptes gick företaget ut med ett pressmeddelande som informerade spelare att buggar och tekniskt strul kan förväntas. Under Black Friday kritiserades utvecklaren åter när Fallout 76 sålts för nära halva nypriset, vilket lett spelare till att kräva återköp av spelet.

Diskutera Fallout 76 och andra Fallout-spel i SweClockers forum

Nästa uppdatering släpps 4 december med utökad spelarförvaring och buggfixar. Redan 11 december släpps ännu en uppdatering som innehåller push-to-talk för röstkommunikation, stöd för upplösningar i 21:9-format samt möjlighet att anpassa synfältet (eng. field of view). Bethesda avslutar med att alla synpunkter uppskattas – och vill att spelare fortsätter höra av sig med förbättringsförslag.