Test, DX11: Total War: Warhammer II

Egenskap

Värde

Titel

Total War: Warhammer II

Utvecklare

Creative Assembly

Genre

RTS

DirectX-version

11

Lanseringsdatum

2017-09-28

Systemkrav

  • Intel Core 2 Duo 3,0 GHz eller bättre

  • Radeon HD 5770, Geforce GTS 450

  • 5 GB RAM

Testinställningar

Ultra (upplösning varierar)

Turbaserade Total War har snart gått igenom all vår historias största tider och letar sig då vidare till alternativa epoker, bland annat Games Workshop-serien Warhammer. Erövra världen som bland annat Orc eller Alv genom krig och politik, för att inte bli besegrad av starkare raser och motståndare.

Vid det här laget är det ingen högoddsare att Geforce RTX 2080 Ti FE tar över första platsen med betryggande ledning över lillebror RTX 2080 FE med dryga 23 procent. Därefter är det en jämn kamp om tredje platsen, en kamp som Geforce RTX 2080 FE i dagsläget vinner.

Liknande tema fortsätter även i högre upplösning där Geforce RTX 2080 Ti FE tar en markant ledning över resterande kort i diagrammet. Däremot lyckas Geforce RTX 2080 FE dra ifrån med några bildrutor ställt mot Geforce GTX 1080 Ti.

Med upplösningen i högsta läget når Geforce RTX 2080 Ti FE inte riktigt upp till 60 FPS utan faller kort på mållinjen. Bakom detta får RTX 2080 FE mer konkurrens från GTX 1080 Ti som nu bara är två bildrutor ifrån nykomlingen.

Renderingstider

Graferna för renderingstider representerar hur lång tid varje bildruta tar att rita upp mätt i millisekunder. Värdet kan ge nya insikter runt prestandaproblem, men påverkas samtidigt starkt av flaskhalsar från till exempel processor eller spelmotor. Observera att sekvensen inte nödvändigtvis motsvarar underlaget för FPS-värdena ovan.

Testslingan som används byter kameravinklar ett par gånger under rundan, något som är väldigt märkbart på renderingstiderna. Den variationen som syns för båda korten hålls kvar på en konsekvent nivå hela tiden, vilken innebär att spelet får ett bra flyt.