Test, DX11: Deus Ex: Mankind Divided

Egenskap

Värde

Titel

Deus Ex: Mankind Divided

Utvecklare

Eidos Montréal

Genre

Third Person Shooter

DirectX-version

11

Lanseringsdatum

2016-08-23

Systemkrav

  • Intel Core i3-2100, AMD FX-4130 eller motsv.

  • AMD Radeon HD 7870, Nvidia Geforce GTX 660

  • 8 GB RAM

Testinställningar

Ultra (upplösning varierar)

Adam Jensen är tillbaka, den här gången i en värld fortfarande skakad av händelserna i Human Revolution två år tidigare. Huvuddelen av berättelsen tar plats i och runt Prag, där staden även fungerar som en hubb för betydligt mer öppet spelande ställt mot föregående titel i serien.

Under skalet rullar Dawn Engine, vilken ger stöd för en uppsjö av de senaste teknikerna inom grafik. Som grädde på moset finns också ett utmärkt prestandatest.

Ställningen bland grafikkorten börjar se mer och mer lik ut för varje titel som går och Deus Ex: Mankind Divided är inget undantag. I toppen är återigen Geforce RTX 2080 Ti FE med drygt 19 bildrutor till godo över lillebror RTX 2080 FE.

Ställningen fortsätter även i nästa upplösning där båda RTX-korten tar över första och andra platsen utan något större hot från tidigare generationer.

Slutligen kommer vi till 4K-upplösning där Geforce RTX 2080 Ti FE inte riktigt kan ta sig över 60 FPS-gränsen, utan stannar vid 51 bildrutor. Geforce RTX 2080 FE hamnar på en andra plats med dryga 4 bildrutor till sin fördel.

Renderingstider

Graferna för renderingstider representerar hur lång tid varje bildruta tar att rita upp mätt i millisekunder. Värdet kan ge nya insikter runt prestandaproblem, men påverkas samtidigt starkt av flaskhalsar från till exempel processor eller spelmotor. Observera att sekvensen inte nödvändigtvis motsvarar underlaget för FPS-värdena ovan.

För Deus Ex: Mankind Divided ser renderingstiderna riktigt bra ut. Spelet flyter på mjukt och fint, och trots att grafen visar en spik så är det inget som märks av allt för mycket i spelet.