#vrs

Här hittar du alla artiklar som SweClockers publicerat, i kronologisk ordning. Vi skriver nyheter, publicerar recensioner, tävlingar, guider och mycket annat. Vårt huvudfokus är förstås datorhårdvara i form av kompletta datorer, datorkomponenter och tillbehör samt kringutrustning. Vi skriver även om spel, mjukvara, branschnyheter och exempelvis streamingtjänster. Du kan enkelt filtrera listan nedan.

47

Samsung avtäcker Exynos 2200 med RDNA 2-grafik – kallas Xclipse

Systemkretsen Exynos 2200 tar funktioner som ray tracing till mobiltelefoner och väntas se dagens ljus i Galaxy S22.

59

Metro Exodus Enhanced Edition med ray tracing som minimikrav testas

Digital Foundry lägger vantarna på förhandskod till 4A Games specialversion av Metro Exodus, med krav på ray racing och stöd för DLSS 2.1 samt VRS.

22

Nvidia släpper drivrutin med stöd för DirectX 12 Ultimate

Microsoft bakar in stöd för ray tracing och prestandaförbättrande funktioner i ett gemensamt gränssnitt som Nvidia nu omfamnar.

16

Teknikfokus: Flexibel bildkvalitet med Variable Rate Shading

Med stöd för Variable Rate Shading (VRS) kan utvecklare sikta på god bildkvalitet utan stora uppoffringar på prestanda.

5

3DMark får förbättrat stöd för Variable Rate Shading med Nvidia Geforce

Den som äger ett grafikkort med Nvidias Turing-arkitektur kan nu testa dess prestanda för renderingstekniken Variable Rate Shading.

12

3DMark får stöd för Variable Rate Shading

Testsviten 3DMark uppdateras nu med tidigt stöd för Variable Rate Shading, en teknik för att nå bättre prestanda genom att justera olika delar av bilden med liten påverkan på bildupplevelsen.

36

Wolfenstein: Youngblood blir utan ray tracing vid lansering

Lanseringen av den 80-talsosande avstickaren Wolfenstein: Youngblood har tidigarelagts för PC/Windows. I samma veva meddelar utvecklaren att ray tracing-stödet läggs till senare.

8

Wolfenstein: Youngblood får stöd för ray tracing och Variable Rate Shading

Machinegames kommande förstapersonsskjutare Wolfenstein: Youngblood blir den senaste i raden att få stöd för ray tracing. Tillkommer gör även stöd för tekniken Variable Rate Shading.

15

Microsoft lägger till stöd för Variable Rate Shading i DirectX 12

Grafikgränssnittet DirectX 12 får framöver stöd för tekniken Variable Rate Shading, vilken bidrar till bättre grafisk kvalitet och högre bildfrekvens i spel.