Okunskap när det kommer till formatering

Permalänk
Medlem

Okunskap när det kommer till formatering

Hej hej och allt sånt trevligt som man inleder med.

Till sak - Jag har en film på datorn som jag väldigt gärna skulle vilja ha över på min mobil, en HTC Desire. Problemet är att filmen är i filformatet .avi vilket mobilen inte stöder.

Jag är patetiskt dålig på allt som har med mjukvara och filtyper att göra så nu frågar jag proffsen, hur ska jag få över filmen till ett behändigt format, t.ex .mp4 eller .wma som mobilen stöder? Och även vilket format bör man använda (Specifikationer för HTC Desire) Jag tycker kvalite är viktigt men det är så klart att det är trevligt om filen blir lite mindre om man ändå knappt ser skillnad. Jag kan ju rent teoretiskt sätt köra in filen i Sony Vegas och rendera om alltihopa men det kommer ta halva natten plus att det känns lite b...

Så hur gör jag på ett smart och smidigt sätt det här?

(För övrigt så kan jag tala om att filmen i fråga heter "The Last Samurai" och är något man ska se om man inte har sett den)

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X - Sapphire RX 5700 Pulse - MSI Gaming Edge x570 WiFi - Corsair Vengeance LPX Black 32GB - Noctua NH-D14 - Fractal Design Define R3 Black Edition

Permalänk
Medlem