Phonehouse - Dyrt & dålig service.
Har haft inne min Nokia N85 4ggr på service hos dem för att Navi-wheel funktionen inte fungerar. Tre av gångerna har de uppdaterat mjukvaran och en av gångerna sa de att de inte hittade något fel. Jag bad då om att få reklamera telefonen och få den utbytt, men det gick inte eftersom jag var den andra ägaren. Garantin är dock inte personlig så garantin gäller för mig hursomhelst.
Efter de misslyckats att laga den för fjärde gången får jag veta att de faktiskt aldrig hittat något fel på telefonen utan att jag har skickat in den fram och tillbaks och varit utan den i över 10v på grund av att de inte informerade mig om att de aldrig kommer fixa den.
Det enda de erbjuder är att jag kan gå till en annan servicefirma och ifall de hittar ett fel som är ett garantiärende så skulle Phonehouse stå för reparationskostnaden...
Behöver jag ens nämna att Anovo är Phonehouse servicefirma. De skulle inte ens hitta ett fel på en mobiltelefon som var kapad på mitten.
Det enda jag kan göra nu är att själv kontakta Nokia för att se om de byter ut telefonen annars har jag varit utan telefonen i flera månader till ingen som helst nytta. De repade till och med mitt skärmskydd så den är i sämre skick nu än när jag skickade in den första gången.
Jag hoppas ni som jag håller er undan Phonehouse. Så dyra som de är borde ju servicen vara bättre kan man tycka. Men vilket billigare alternativ som helst är säkert bättre att ha att göra med. Dessutom skickade de tillbaks telefonen 2ggr till min gamla adress som ligger 90km härifrån. Båda gångerna hade jag meddelat dem om min adressändring.
De har dessutom slarvat bort mitt kvitto, skulle inte förvåna mig om de vägrar ge mig ett nytt också vilket gör att jag inte har någon chans alls att få den fixad av Nokia.