Dina sorgligaste respektive mest glädjefyllda upplevelser i ett spel?

Permalänk
Medlem

oj vad det finns många FF7 Fanboys på den här sidan, tur då att /b/ finns och trollar hela röstningar, Sephiroth blev nedröstad mot general RAAM

Anyway, ingen som minns alla oförglömliga ögonblick i Beyond Good & Evil?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dovienya:

Jag blev asförbannad på Yoshimos och hans svek

Dold text

i Baldur's Gate 2... Faktiskt så arg att jag aldrig spelat med honom igen, trots att han fram tills dess var min favoritkaraktär. Undermedvetet hat eller nåt. Tilläggas bör att jag har spelat igenom jävlart allt i det spelet.

Vem har inte det?

Tyckte aldrig om honom (tog inte med honom någonsin, du vet var), antar att jag tyckte han var lite väl shady för min smak... bra instinkt

Permalänk
Medlem

Kommer inte ihåg namn på karaktärerna då det var något år sen man spelade. Men det var i Gears of War 2, man skulle leta efter en 'skvadrons' kompis flickvän. När man väl hittar henne blir han jätte glad, och dom kramas och pratar, tills hon dör, då hon blivit 'förgiftad' eller hur det nu låg till. Var otroligt bra röstskådespeleri, och musiken satt perfekt. Ganska sorgligt :).

Permalänk
Medlem

När Aerith dör i FFVII är nog det mest sorgligt emotionella ögonblick i något spel jag själv spelat.
Gladaste måste jag nog säga kommer från samma spel... kan nog inte välja något ögonblick.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dovienya:

Jag blev asförbannad på Yoshimos och hans svek

Dold text

i Baldur's Gate 2... Faktiskt så arg att jag aldrig spelat med honom igen, trots att han fram tills dess var min favoritkaraktär. Undermedvetet hat eller nåt. Tilläggas bör att jag har spelat igenom jävlart allt i det spelet.

Spelade igenom BG2 för femte gången i våras. Har av någon anledning aldrig tagit med honom innan men gjorde det denna gång. Blev precis som du också riktigt besviken och förbannad när han stack kniven i ryggen på mig.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk

Jag var lite "buffad" där, men att göra mål på FIFA mot sin ärkerival slår nog det mesta.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk

Slutet på Machinarium är väldigt vackert. Hela spelet i sig är otroligt vackert.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem

Sorgligt(?) nog så var Tibia ett utav dom spelen jag kände varit ett utav dom bästa spelen(känslomässigt). Kommer nog aldrig att glömma dom adrenalinkickarna man fick innan ett så kallat "battle". Eller när man lirar NHL eller andra sport spel mot någon polare och det står lika i spelet och man vinner till slut.

Permalänk
Medlem

:: SPOILER ALERT! ::

Jag tror att slutet på Super Metroid faktiskt sammanfattar båda frågorna för mig. När metroiden suger allt liv ur Samus och lämnar henne med 1hp blev jag rörd, när den sedan återvänder under slutstriden och fyller henne med energi blev jag överlycklig och fylld av en känsla som enklast kan beskrivas som "KICK ASS!!!" och när Moderhjärnan tillslut dödar metroiden... ja, då vart det en intensiv tyst minut med sorg för mig - innan dess att jag hastigt pumpade Moderhjärnan full av vedergällning.

Detta var också i en tid då känslosamma stunder och mellansekvenser var väldigt ovanliga i spel, framför allt i actionspel.

Visa signatur

Gaming: Win 10 64-bit | FD Define S | MSI B450M PRO-VDH MAX | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance | AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 36MB | MSI GeForce RTX 2060 SUPER 8GB ARMOR OC | Corsair CX 600M 80+ Bronze Modulär | ASUS VG248QE |
Server Win 10 64-bit | FD Define R4 | ASRock Z77 Pro4 | Intel Core i7 3770K + Noctua NH-C12P SE14 | Corsair 8GB (1x8192MB) CL10 1600MHz VENGEANCE + 4GB okänt märke |

Permalänk
Medlem

Roligaste spel minnet är nog när jag vann 2 st wc3 turneringar:-) o när jag stod på pallen brevid the crew och dem sa : Vinnare i WC3 Finalen PANNKAKA<- ja jag hette de xD gahhaha var för 4-5 år sen o de tråkigaste e väll alltid när man blir spiskad av sin storebror på sc2 ^^ hmmmmmmmmm

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag blev lite tagen av Halo: Reach. Det är liksom en spelserie som varit en del av mitt liv i snart ett decennium. Blir alltid så hyper när jag klarat ett Halo-spel för första gången. Förutom efter ODST.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

När jag nådde level 50 första gången i Diablo (1), våren 1998. Gratulationerna i chat-kanalen när jag kom tillbaka från spelet frambringar rysningar än i dag, när jag tittar på screenshoten.

Permalänk
Medlem

Gräver fram tråden igen med att säga Starcraft 2 slutet. Tychus <33 SCV skall spelas på tyska dock.. iaf kampanjen...

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk
Medlem

Sorgligaste: Slutet i Two Worlds. Jag insåg då vad det var för skit jag hade slösat så mycket tid på.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Lycka är det nog CoD Black Ops när jag till slut lyckades nå Level 38 och låsa upp AK:n
Men nåt spel som verkligen får mitt hjärta att dunka på är Amnesia... Det är helt sjukt!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk

Mirror's Edge slutet var fint

Gladast: När man klarade av Duke Nukem 3D + Redneck Rampage + Warcraft 2 via 0-modem kabel med kompis.

Permalänk
Medlem

Mest glädjefyllda moment: När man klarade Pokémon Red/Blue på Gameboy före alla andra i klassen, år ca. 2000.

Mest sorgliga moment: När min HL2-kartong inte innehöll en CD-key... Bör tilläggas att jag bytte in ungefär 100 gameboy spel för att ha råd med det.

Permalänk
Medlem

Hela Beyond Good & Evil är ju ett mästerverk i att beröra spelaren!

Aldrig har jag blivit så berörd av en talande gris...

Permalänk
Medlem

Den melankoliska stämningen i S.T.A.L.K.E.R.-spelen slår på en hel del känslosträngar. Inte för att de framkallar några tårar utan snarare för att man gång på gång stöter på människor som försöker göra det bästa (eller värsta) av en hopplös situation. När den här sången spelas på radion eller när någon plockar fram en gitarr vid brasan är det svårt att inte glömma omvärlden för en stund.

Edit:

Kan även lägga till den här utmärkta bossfighten i Demon's Souls. Helt plötsligt är det svårt att veta om det man gör är rätt eller om man tjänar ett mörkare syfte.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

efter att ha whipat 19:00 -23:00 7 dar i veckan i 7 veckor konstant så fick vi ner Vaelastrasz (2a bossen i BWL) dvs bra många år sedan haha men vilken lättnad och vilken känsla så mkt kämpande och försök inklusive tid och pengar att till slut lyckas!
helt klart nostalgi som sitter i starkt fortfarande trots att man inte spelar längre.
ragge och neffe krävde bara någon kväll att få ihjäl konstigt nog men har väl att göra med Vaelastrasz randomness abilitys på den tiden.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

När jag för första gången hitta min alldeles egna SoJ "Stone Of Jordan" i Diablo 2, lyckan var total.

Sorgligaste var när min syster gjorde en HD krash på min dator så alla saves försvann. Stanna hemma från skolan den dagen..

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Direkt i början så blir man skjuten i huvudet i Bioshock 2, Konstigt nog så blev jag "kraftigt" påverkad utav det :'(.
Jag brukar inte bli särsklit påverkad. Men att det var så tidigt blev jag lite chockad utav.

Permalänk
Medlem

När jag spelade League of Legends och Warwick körde ulti på mig precis när jag recallade tillbaka till basen.

Det blev att ganska långt skratt!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakkes:

När jag spelade League of Legends och Warwick körde ulti på mig precis när jag recallade tillbaka till basen.

Det blev att ganska långt skratt!

Vi pratar om tårrar i dena tråd

Permalänk
Medlem

Slutet på portal 2 efter bossen.. så glad man blev

Permalänk
Medlem

Bara ett WoW minne än så länge, upprörande

Glädjevrålet när Rangaros faller ihop i en liten hög första gången var inte lågt, finns väll några episka bossar till i WoW men Ragnaros smäller nog högst då han var bland de första.

Kan dock inte komma på något direkt "rörande" som har direkt med ett datorspel att göra.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk

Kommer inte på något just nu, men jag hatar när man slår till en gris i minecraft och han bara ställer sig och tittar på en och liksom -"varför gör du detta mot mig?" då känner man sig lite taskig.

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem

Mitt sorligaste var nog när jag spelade Guild Wars och hade levlat upp en gubbe enbart för att skaffa en titel vid namn "Legendary Survivor". Man får alltså inte dö med gubben en ända gång innan man når en speciell summa av experience points.

Jag hade kommit halvvägs vilket är en JÄVLA MASSA jobb, och det som händer är att mitt internet dör, så jag blir kickad vilket leder till att min karaktär dör också = jag förlorar titeln jag höll på att jobba på.

Den stunden flög det böcker ut ifrån mitt fönster och jag tror grannarna blev ganska oroliga över om det var jordbävning i lägenheten under dem, för jag förde ett jävla liv efter detta.

Sen slutade jag spela spelet efter 2 års spelande.

Mitt mest glädjefyllda ögonblick är inget jag minns nu, men kan ha varit när jag blev boostad i Diablo 2, eller när jag fick ett bra vapen gratis i Ragnarok (bara för jag var vänlig mot en kille)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Finns ett fåtal spel som lyckats trycka på den känsliga nerven och har i mitt fall gjort spelet ännu bättre.
Efter att ha spelat Final Fantasy 7 back in the day som en liten unge så var Crisis core givet köp, men jag hade lite fördomar ang. vilken plattform den var på och själva spelet (utförandet).

Men de gjorde ett utmärkt jobb, lite snyftigt blev det trots att man alltid vetat att Zack kommer att dö (sedan ff7) så var det en helt annan femma att faktiskt lära känna han, spela igenom hela spelet som han och se allt han går igenom. Inte många spel som lyckas binda en till protagonisten så man nästan känner att han/hon är levande.

+1
Kommer ihåg när jag kollat i förväg vad som skulle hända... och då läste jag att Zack skulle dö.
Slutade spela spelet helt (hade fortfarande inte klarat det utan var nära slutet)
Efter flera månader tvingade jag mig själv att fortsätta och klara det... Sorgligt

Har haft jävligt kul med kompisar när vi spelat CO-OP med mera, Minecraft, CS (PCW:S) och lite annat.