Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Då tror jag nog att jag förstod exakt rätt, då man inte gömmer nåt man kostat på.... det ligger inte i människans natur att inte skryta

Inte?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

skulle alldrig köpa något så trångt fult och äckligt chassi, även om jag hade pengar

Permalänk
Avstängd

Så fult att bara dens mamma kan älska den xD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Permalänk
Medlem

Något av det mest fulaste jag sett i chassiväg, priset på 6000kr..jösses..

Permalänk
Medlem

Det var verkligen inte ett snyggt chassi. Att det är tungt som en armécykel gör det inte mer åtråvärt precis. Jag kan faktiskt inte komma på någonting bra att säga om det, det måste rimligtvis finnas en uppsjö av bättre alternativ. Inte bara funktionellt och prismässigt, även designmässigt.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Asheileon:

Då tror jag nog att jag förstod exakt rätt, då man inte gömmer nåt man kostat på.... det ligger inte i människans natur att inte skryta

Det var inte det han menade med hans inlägg... Han gjorde en anmärkning på vad personen i hans citat skrev...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jo blev ju det misslyckande man trodde när man såg det första gången. BMW kan nog hålla sig till bilar och flygplan istället.
Om vitsen var designen så var det misslyckat även på den punkten. alla dessa överflödiga fläktar och skit och att saker inte ens ser helt rakt ut osv gör att det bara ser B ut. Hade inte ens velat ha det om någon gav mig skiten.

Permalänk
Medlem

Får 5970 plats i det här spektaklet?

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk

Det är idiotfult och fullkomligen stenhårt och underbart!

Vill-ha faktorn är hög men jag vet att jag hade ångrat mig ~6000ggr om jag hade köpt det. Samtidigt som jag tycker att jag själv är feg för att jag inte köper det. Både min praktiska, logiska del och den design-intresserade delen av mig skriker rakt ut, men av totalt motsatta anledningar - Ambivalensen är ett faktum!

Visa signatur

If it ain't broken: tweak it...
folding@home

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Det var inte det han menade med hans inlägg... Han gjorde en anmärkning på vad personen i hans citat skrev...

Bra att du är tankeläsare då orkar inte tjafsa mer om detta då jag inte ens kommer ihåg vad det handlade om.

Permalänk
Medlem

Måste ge lite kritik för korten som är tagna utomhus.
Eftersom det är så ljust runtomkring får du allt för snabb slutartid för det helsvarta chasi som du tar kort mot.
Det är väldigt svårt att se hur lådan ser ut, alla kort är så mörka i själva lådan att man ser inga detaljer.

Det du skulle göra är att dra ner bländaren till det minsta ljusinsläpp du kan (högt bländartal alltså...).
På detta sätt kan du ha lite längre slutartid och förmodligen då få mer detaljer i det mörka områdena.

Men det är inte säkert då bländare och slutartid samarbetar. Blixt är nog det ända sättet i detta fall. Eller att få solen att skina ner in i lådan.
Alternativet är att fotoredigera bilderna med då brukar det bli rätt knas med färger mm. Jag har i alla fall tagit fram detaljer i PS genom "Skuggor/Högdagrar" för att visa hur mycket detaljer man tappar p.g.a. det väldigt starka omgivande ljuset.

Orginalbild:

Modifierad bild:

Hade det varit en standardlåda där det är silvrig aluminium hade istället korten blivit perfekta.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Modifierad bild:

Faktiskt den bästa vy av chassin. Ser ut som en post apokalyptisk dunder maskin!! Nånting som är byggt för att döda folk!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

"Det" ser värken praktiskt eller funktionellt ut, vilket är vad som har betydelse och var väl en anledningarna till monstrets tillkomst. Usch.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Hehehehehe. Den uppenbara frågan är nu vad BMW Designworks är bättre på, designa bilar eller chassin? Eller är de kanske lika bra på båda? Jepp, jag tror det.

(Jag har alltid avskytt utseendet på de flesta BMW-kärrorna)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

GIVET KÖP! Om inte priset var mer än en 5970 :/
Men fan va sexigt det är! Vill ha den! Bygga in lite vatten kylning så blire helt perfekt!

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra att form har fått gå före funktion. Hade ganska högt ställda förhoppningar på detta chassi, men de känns ju som om dem föll platt som det pannkaka. Köper man ett chassie för ~5000kr så förväntar jag mig att det ska vara mer än användbart i grundutförande (dvs utan vattenkylning) vilket inte verkar vara fallet med tanke på de uppmätta ljudnivåerna.. Okej om de hade kompenserats med god kylförmåga, men dem sågs ju inte heller till direkt..
Kort sagt, gör om, gör rätt. Sen om det betyder en rejäl prissänkning eller ett "Level 11", det lämnar vi åt BMW Designworks att bestämma..

Permalänk
Medlem

Är det en fågel? Nej! Är det robocop? Nej! Är det transformers? Nej! Det är Chassit från helvetet!

Sunkit friskt med fulfaktor 100. Äntligen ett chassi för oss som hatar fyrkantigt Vill ha!

Permalänk
Medlem

Det bästa chassit är väl ändå det som inte syns, och då framförallt inte hörs.
In med skiten i garderoben!.
Det snyggaste är om bara skärmen och tangentbordet syns.