Väldigt märkligt brus, Logitech X-230

Permalänk
Medlem

Väldigt märkligt brus, Logitech X-230

Hejsan. Det är såhär att jag får ett väldigt högt och väldigt irriterande brus från mina Logitech X-230.
Detta har hänt innan men det försvann efter ett par dagar och sedan dess (ca. 1.5 år) så har det inte hänt igen förren nu.

Det märkliga är att bruset är där obereoende av om jag har kopplat in dem till datorn eller inte. Sålänge strömmen är på och volymen inte är på min. Det är också bara en av högtalarna som brusar. Den som tar emot strömmen och har volymknappen.
Jag misstänker ju att det har någonting med strömmen att göra. Kanske är det som det spikar i subwoofern?

Jag är inte särskilt hej på just högtalare som ni kanske förstår och jag kan för mitt liv inte hitta någonting användbart genom att googla.

Jag vill helst inte behöva pröjsa ett par nya högtalare då dessa har helt ok ljud och styrka för mitt lilla rum.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nccish:

Hejsan. Det är såhär att jag får ett väldigt högt och väldigt irriterande brus från mina Logitech X-230.
Detta har hänt innan men det försvann efter ett par dagar och sedan dess (ca. 1.5 år) så har det inte hänt igen förren nu.

Det märkliga är att bruset är där obereoende av om jag har kopplat in dem till datorn eller inte. Sålänge strömmen är på och volymen inte är på min. Det är också bara en av högtalarna som brusar. Den som tar emot strömmen och har volymknappen.
Jag misstänker ju att det har någonting med strömmen att göra. Kanske är det som det spikar i subwoofern?

Jag är inte särskilt hej på just högtalare som ni kanske förstår och jag kan för mitt liv inte hitta någonting användbart genom att googla.

Jag vill helst inte behöva pröjsa ett par nya högtalare då dessa har helt ok ljud och styrka för mitt lilla rum.

Jag tror logitech har lite problem med sina högtalare hade samma problem med x-530 precis när jag köpte dom så jag lämna tillbaka dom fick nya och det va samma fel på dom. Fick lämna tillbaka dom 2 ggr och alla gånger va det likadant så jag fick helt enkelt leva med det

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

Jag tror logitech har lite problem med sina högtalare hade samma problem med x-530 precis när jag köpte dom så jag lämna tillbaka dom fick nya och det va samma fel på dom. Fick lämna tillbaka dom 2 ggr och alla gånger va det likadant så jag fick helt enkelt leva med det

Likadana högtalare här och samma fel... verkar tyvärr som att man måste leva med det...

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

Har ett par plexgear samma fel med dem basen brummar / surrar.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB