Permalänk

4890 i CF

Hej, jag tänkte köpa ett Radeon HD4890 väldigt billigt av en kille. Har sen tidigare ett 4890 och tänkte nu körde dessa två i CF. Men problemet är när "killen" skulle testa korten så "laggar/slår korten" av säger han? Kan han ha för klent nätagg? har själv 850w. Han sa själv att pci-e kabeln såg lite taskig ut? kan det vara den som är fuckad?

Vad tror ni felet kan vara?

Mvh Stumpan

Permalänk

Klart att en anledning kan vara för klent nätagg. PCI-E kabeln? Jag har då ingen sådan till nått av mina 4890, fäster mina i PCI-E sloten på moderkortet. Om det är denna som ser "taskig ut" skulle jag vara tveksam om detta är något jag verkligen vill köpa. Be om en bild och lägg upp den här så kankse nån kunnig person kan svara mer exakt. Mitt råd är att få be och testa kortet innan köp görs, om inte så leta vidare, borde finnas rätt gott om väl fungerande 4890 att köpa då många övergått till 5xxx serien pga. dx11.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Augustini
Klart att en anledning kan vara för klent nätagg. PCI-E kabeln? Jag har då ingen sådan till nått av mina 4890, fäster mina i PCI-E sloten på moderkortet. Om det är denna som ser "taskig ut" skulle jag vara tveksam om detta är något jag verkligen vill köpa. Be om en bild och lägg upp den här så kankse nån kunnig person kan svara mer exakt. Mitt råd är att få be och testa kortet innan köp görs, om inte så leta vidare, borde finnas rätt gott om väl fungerande 4890 att köpa då många övergått till 5xxx serien pga. dx11.

Okej just ja fan,det är ingen pci-e kabel kom jag på, skall fara ikväll till honom och testa korten innan jag köper (med min pc)

Låter rimligt att han har för klent agg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Augustini
Klart att en anledning kan vara för klent nätagg. PCI-E kabeln? Jag har då ingen sådan till nått av mina 4890, fäster mina i PCI-E sloten på moderkortet. Om det är denna som ser "taskig ut" skulle jag vara tveksam om detta är något jag verkligen vill köpa. Be om en bild och lägg upp den här så kankse nån kunnig person kan svara mer exakt. Mitt råd är att få be och testa kortet innan köp görs, om inte så leta vidare, borde finnas rätt gott om väl fungerande 4890 att köpa då många övergått till 5xxx serien pga. dx11.

Googla pci-e kabel och se om du inte har någon sån till ditt/dina kort.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forze
Googla pci-e kabel och se om du inte har någon sån till ditt/dina kort.

I min lilla värld heter den inte pci-e kabel utan något helt annat. Men klart det är den när man tänker efter en extra gång. Har man tur så funkar det om man köper en ny, kankse är glappkontakt, knappkontakt kan ju i sin tur leta till skador på grafikkortet så jag skulle fortfarande vara tveksam till att köpa. Ursäkta mitt misstäg gällande pci-e kabeln.

Visa signatur

Define S | Seasonic Focus Plus 850w | Asus TUF Gaming X670E-PLUS | AMD 7800X3D + Noctua NH-D15 | 2x16GB GSkill DDR5 6000Mhz | Asus RTX 4070 TUF OC | Samsung 980 PRO 2TB | iFi Audio Zen Dac Signature + iFi Audio Zen Can Signature 6XX Amp | Sennheiser HD650 + Elgate Wave:3 | Acer XB271H | Dell U2412M