Permalänk

Problem med MS IntelliPoint 3.0

Jag fick en Microsoft IntelliPoint 3.0 (mus) i present för ett tag sedan. Den har funkat perfekt ända fram till för någon vecka sedan, då den började registrera dubbelklick när jag bara klickade en gång. Det händer inte alltid, men ofta nog för att störa och förstöra (Vid spelande, bläddrande i iTunes osv).
Jag googlade lite på problemet, och det visade sig att några andra haft samma problem, men jag hittade konstigt nog ingen lösning
Så, är det någon här som haft samma problem? Och i så fall, hur löste ni problemet, eller lever ni bara med det?

Permalänk

Hade samma problem, löste det inte. Köpte en razor diamondback 3g. den dubbelklickar inte. Men den gnisslar som bara den! Otroligt störande ibland. Dock tror jag problemet är för korta fingrar? upplevde att om jag hade handen längre fram på musen, alltså längre ut på knapparna så registrerade inte musen det som två klick. Långsökt jag vet men jag upplevde det så

Permalänk

Jag prövade det under hela i går kväll, men tyvärr löste det inte problemet; tvärtom verkade det bli ännu fler "felklick"...
Dessutom har jag svårt att problemet är för korta fingrar överhuvudtaget, då mina fingrar hänger över knapparna =D

Permalänk

Detta är ett vanligt problem, som tyvärr verkar tyda på dålig kvalité i "klicksensorn". Jag har själv bytt minst två stycken 3.0:or på garanti på grund av detta problemet. Är inne på den tredje nu och jag har märkt av symptomet någon enstaka gång så det dröjer väll inte länge innan den också går sönder. Dock har jag en trasig 3.0 kvar så jag tänkte löda fast dess högerklicks-sensor som vänsterklicks-sensor i den nuvarande musen i så fall. Tänk på att garantin på dessa mössen är väldigt lång. Har för mig att den är 3 eller 5 år, så du kan säkert få den bytt på garanti. Känns dock lite fel att man ska behöva ringa återförsäljaren vartannat år och be att få en ny mus, man kan ju bara undra vad de tänker...

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::