Permalänk
Medlem

problem med ventrilo, se hit!

Hej, när jag connectar till olika servers i ventrilo så står de bara så här. (spelar ingen roll till vilken server jag connectar till)

"unable to activate DirectSound for selected device. DirectSoundCaptureCreate failed, hr= 88780078"

kan inte använda ventrilo ( ingen av versionerna) pga nåt sound input sak. Förstår ingenting, nån som vet?

Visa signatur

Ryzen 7 3800 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18

Permalänk

Tryck på setup -> sen välj en annan enhet i input devices kanske?

Permalänk
Medlem

"failed to open sound input device. Another program might have it open already." funkar ej..

Visa signatur

Ryzen 7 3800 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18

Permalänk

Du har inte igång något annat capture-program såsom ljudinspelaren?

Permalänk
Medlem

nepp, har msn och windows mp öppna inget mer!

Visa signatur

Ryzen 7 3800 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18

Permalänk

Har du webbcam aktiverat på msn?

Permalänk
Medlem

Nepp.

Visa signatur

Ryzen 7 3800 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18

Permalänk

Skumt, jag hade samma problem, men det fixade sig när jag bytade input-device :\

Permalänk
Medlem

du kanske gå in på ventrilo's egna forum och fråga? har för mig att dom har någon typ av guid där hur man ställer in allt, har även för mig att det var problem med vissa ljudkort och att dom inte stödjer ventrilo på något vis.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

okej. Kan du ge mig länk?

Visa signatur

Ryzen 7 3800 | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair 32GB DDR4 3600MHz CL18

Permalänk
Medlem

Re: problem med ventrilo, se hit!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av burkarn
Hej, när jag connectar till olika servers i ventrilo så står de bara så här. (spelar ingen roll till vilken server jag connectar till)

"unable to activate DirectSound for selected device. DirectSoundCaptureCreate failed, hr= 88780078"

kan inte använda ventrilo ( ingen av versionerna) pga nåt sound input sak. Förstår ingenting, nån som vet?

Det där låter mer som att du har problem med drivrutinerna till ditt ljud. Kontrollera om du har installerat dem korrekt.

Antar att du kan höra ljud på andra ställen i datorn. Om du inte kan det så har du nog roten till ditt problem direkt där.

Visa signatur

www.Cleric.nu - Min sida.
www.geupp.com - Det blir lättast så.