Permalänk
Medlem

Samsungs nya bärbara?

Tja,

Jag gillar samsung, tycker dom gör schyssta grejjer och ligger långt fram i tiden på ny teknik. Jag vet inte om Samsung gjort bärbara datorer innan - men dom ska iaf släppa (eller har släppt?) bärbara på den svenska marknanden.

Såhär säger Andreas Ekman chef för Samsung IT;

" - Samsungs datorer är väldigt pålitliga. Vi inte bara tillverkar datorerna själva. Vi tillverkar faktiskt över 60 procent av komponenterna inuti. Det innebär en kvalitetskontroll som utmärker sig. Kvalitet är en stark del av användarupplevelsen för oss."

Så resterande 40% är väl Intels grejjer, får vi hoppas...

Detta låter intressant, Samsung tycker jag alltid håller hög kvalité och en bärbar från dom kan ju va riktigt nice. Någon som är köpsugen?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Samsung har ju ett rykte om mkt vara för pengen & kvalitet, Hoppas det är samma sak med deras laptops.

gillar samsung

Permalänk
Medlem

Denna verkar schysst för att vara deras "instegsmodell", bra pris och till och med en hyffsad speldator. Slår Zeptos Nox lite på nosen - med tanke på priset och om man ska jämföra med nått...

R510. En instegsmodell till Samsungs värld av laptoppar. Samsungs prisvänligaste laptop är en maskin som löser de flesta användares behov. R510 med en 15,4 tums skärm kombinerar prestanda med Samsungs erkänt genomarbetade design.

Det högglansiga höljet om R510 är pianolackat. Under hittar vi till stor del Samsungs egenutvecklade komponenter vilket ger R510 en mycket fin prestanda till ett konkurrenskraftigt pris. Maskinen innehåller bland annat Intel Centrino 2 / Intel Core 2 Duo processor, 4 GB RAM och nVidia GeForce 9200M GS grafikkort. R510 har även inbyggd digitalkamera, DVD-brännare, blåtand, HDMI-kontakter, USB-portar, VGA-utgång, PCI Expresskortingång, 10/100/1000 Ethernet LAN samt Intel 802.11n WLAN.

– R510 är perfekt för dem som köper laptop för första gången eller helt enkelt de som vill kombinera prestanda och design till ett attraktivt pris, säger Andreas Ekman.

R510 kommer att finnas i två olika färgvarianter, svartsilver och svartrött, och börja säljas i butik från mitten av november. Pris: 8 000 kronor. R510 kommer även att finnas i en något enklare version med priset 7 000 kronor.

Bild:
http://www.journaldugeek.com/images/-2008/06/samsung-q310-1.j...

Kanske inte jättesnygg, har svårt och bestämma mig om inte det bara är en dator i mängden - fast med bra kvalité och bra pris kan de knappast gå fel.

Edit:
http://www.dustinhome.se/pd_5010197343.aspx

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Vänta o se det är lite trötta grafik kort i dem bara just nu för spel. Tycker de såg helt okej ut, man får vänta ut recensioner mm, sen kolla på youtube recensioner. , kvaliten lär nog vara kalas

Permalänk

Jag planerar själv att köpa en Q210, har haft den i sikte sen den släpptes i Europa. Inte många 12" som säljs med centrino 2-cpuer och 9200 GS Dock såldes de med P8400 cpun tidigare (UK då), nu verkar det bara vara P7350 som erbjuds.

Permalänk
Medlem

Står välldigt mycket på NBR forum.
Samsung har ju sålt laptopar i några ÅR i Europa men inte i norden.

Men det är lite synd att tex Q210 är så pass mycket dyrare (2200kr) i Sverige än England och man får en sämre CPU här.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |