Neverwinter Nights Spelsnack (ny tråd = varning)

Permalänk
Medlem

Har problem med NWN. Spelet börjar lagga efter ett tags spelande/sparande/laddande. Det blir värre och värre ju längr jag håller på och slutar efter ca 15min med att spelet hänger sig:

"Instruktionen på "0x697d1c67" refererade till minnnet på "0x00000000". Det gick inte att utföra er minnesåtgärd. Föjande fel returnerades: The memory could not be "written"."

Detta har aldrig hänt förr. Just nu är jag uppe i "Spine of the world" ungefär vid draken Klauth(?) och det var först här problemen uppstod. Nån som vet vad det kan bero och hur man löser det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XerXes
Har problem med NWN. Spelet börjar lagga efter ett tags spelande/sparande/laddande. Det blir värre och värre ju längr jag håller på och slutar efter ca 15min med att spelet hänger sig:

"Instruktionen på "0x697d1c67" refererade till minnnet på "0x00000000". Det gick inte att utföra er minnesåtgärd. Föjande fel returnerades: The memory could not be "written"."

Detta har aldrig hänt förr. Just nu är jag uppe i "Spine of the world" ungefär vid draken Klauth(?) och det var först här problemen uppstod. Nån som vet vad det kan bero och hur man löser det?

1) Spara dina savegame filer.
2) Installera om spelet.
3) Tanka hem den nya uppdateringen. (som i.o.m det nya uppdateringen också tar bort kopieringsskyddet Securom som har orsakat så mycket problem för folk.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacBlade

då ska man väl ha mycket i "mind" för att inte bli rädd?
ta och öka på det nästa gång du får en feat i lvl up.

Ok tack skall prova

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem

gah köpte det igår... fan va skoj det är

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Patch 1.24 Released

Neverwinter Nights Game
Added support for high resolution font (larger text in most places). The option is in Advanced Video Options.

onLocked and onUnLocked events for doors and placeables work now.

DM to DM chat messages can now be filtered out in the chat window.

Added a tooltip for quickbar "Assign Command".

Fixed pop-up GUIs appearing on top of the load screen.

Made a small fix to the server list chat edit area.

When saving a servervault subdirectory character and the player has no name, save into a subdirectory called "lost+found" instead of the root of the servervault.

Fixed an issue with generating texture IDs for Matrox video cards.

Plot objects now have all immunities.

Fixed a memory leak in inventory.

Fixes to Darkness vs. Ultravision and True Seeing.

Fixed a DM Client crash when trying to bring up the PvP menu in certain situations.

Fixed a problem with determining character encumberance when loading.

Fixed a problem with DMs where getting killed when someone turned off their plot flag through scripting.

Fixed the 21st player dedicated server crash.

Made a fix to diseases that addresses a server crash.

Fixed server crash when critically failing to set a trap.

Scripting-specific
Allow CreateItemOnObject() to work on item containers.

Fixed the GetItemInInventory() crash when examining item containers.

VectorToAngle() bug fixed.

InsertString() wierdness that caused a crash is fixed.

DelayCommand() now works for delays over 1 game day.

GetSpellId() now works for non-creatures.

Neverwinter Nights Aurora Toolset
Journal Editor GUI tweak.

Hak Pak Editor
Added ability for the Hak Pak editor to take a .hak file name as a command line parameter.

Permalänk
Medlem

*Återupplivar en något död tråd*

Tänkte jag skulle kolla om det är någon som fortfarande spelar det här online, och kanske har någon server att rekommendera?

Det kanske har nämnts tidigare i tråden, men då den är utdöd sen ett år tillbaks så kanske dessa inte är aktiva för tillfället, och därav en massa tid för att läsa igenom 15 sidor

Tack på förhand!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Jag letar efter en Diamnond så att jag kan göra ett magiskt vapen, men jag har spelat igenom chapter 1 och 2 utan att hitta en enda en, vart hittar man dem?

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

klarade HoU igår

jävligt skoj om jag får säga det.

Permalänk

mrc: spelade du vidare på en gubbe du hade kört i de andra campaignerna eller gjorde du en helt ny?

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

För att lira HotU rekommenderas en karaktär på minst lvl 15.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av varland
För att lira HotU rekommenderas en karaktär på minst lvl 15.

startar du en ny så levlas den automatiskt upp till 20 typ när man börjar spelet.

GBG-SKURT: Gjorde givetvis en ny, vill ju prova de nya klasserna.

Permalänk
Medlem

mrc, coolt. Då kanske jag tom orkar spela igenom det då. Min kåta alviska munk på level 20 försvann när min hdd rasade.

Visa signatur

Love is a perky little elf dancing a merry little jig and then, suddenly, he turns on you with a miniature machine gun. -Matt Groening

Permalänk

Jag kan ju meddela att munkarna har fått en helt ny klädstil, kläderna är istället som långa kappor/klänningar. Skitcoolt om jag får säga det själv.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Vinner man något på att importera en gammal karaktär?
En annan sak också. En polare påstod att man kunde köra med sin karaktär från NWN i SoU. Så var de väl ändå inte? Man var väl tvungen att börja om på nytt i SoU?

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
startar du en ny så levlas den automatiskt upp till 20 typ när man börjar spelet.

GBG-SKURT: Gjorde givetvis en ny, vill ju prova de nya klasserna.

Inte riktigt så högt. 15 är det.

denstore jag körde först igenom NWN. Sen importerade jag min "gumma" till SOU (tror du måste ändr nån ini-fil från enforce legal character = 1 till = 0) och från SOU till HOU.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

du kan köra med din nwn gubbe i sou genom att välja "select pre-made character" när du startar expansionen och sedan givetvis välja din gubbe då. dock så är sou gjort för att spelas från lvl 1 så det är inte så kul att komma in med en lvl 15+ karaktär

Permalänk
Medlem

OK. Misstänkte det. Inte så konstigt att han klarade spelet på ett par dagar.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk

Asså jag har bara testat runt bland de nya prestigeklasserna och egentligen inte kommit in i spelet riktigt. Men jag har en fåga och den är om man kommer upp ur Undermountain eller om man bara gåt neråt och neråt utan att möta civiliserat liv?

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT
Asså jag har bara testat runt bland de nya prestigeklasserna och egentligen inte kommit in i spelet riktigt. Men jag har en fåga och den är om man kommer upp ur Undermountain eller om man bara gåt neråt och neråt utan att möta civiliserat liv?

du kommer upp i slutet, dock bara för att möta XXXXX, inget mer utspelar sig på ytan.

Permalänk

Måste i så fall säga att jag tycker att NWN lite har gått ifrån sin bana. Jag har spelat det eftersom att det har varit en sån bra och välutvecklad dialog med anda människor i spelet. Om man nu mister det.......

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W