24" Monitor, Förslag?

Permalänk
Medlem

24" Monitor, Förslag?

Hej

Jag är på jakt efter en 24" monitor till datorn, och har hittat några fina kandidater.
jag har fastnat för Samsungs Syncmaster 244T, men den känns lite gammal och
samsung verkar ha en "245T" på gång. har även tittat på HP´s och Dell´s diton
dem båda har samsung panelen LTM240M2, vilket är samma som sitter i 244t och
tydligen 245T åxå.

Nu till den stora frågan är det någon som har koll på någon annan modell? jag är
ute efter en ruskigt bra modell runt 10-12k har sett eizo för mer änn de men det
känns som overkill.

EDIT: Nästan så att HDCP blir ett krav idag.

Permalänk

Har själv ingen egen erfarenhet men har bara hört positivt om denna:

Benq FP241W
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=131709

Funderar på att spara ihop till en sådan + ett fett grafikkort. Får bli min nästa datoruppgradering till hösten, om inget annat pajar, vilket det gör med datorer titt som tätt.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BerraJobb
Har själv ingen egen erfarenhet men har bara hört positivt om denna:

Benq FP241W
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=131709

Funderar på att spara ihop till en sådan + ett fett grafikkort. Får bli min nästa datoruppgradering till hösten, om inget annat pajar, vilket det gör med datorer titt som tätt.

Otur då. Jag har haft två stycken datorkomponenter som har gått sönder sedan 92'. Ett grafikkort (FX5600Ultra) och ett nätagg (Levicom 480W).

Eller är det jag som har haft tur? Det vettekatten, har ju våltmoddat endel och klockar ganska mycket fast inge extremklock som kinc och så vidare.

Albin

EDIT: Sorry, mitt ena 1024 Ballistix minne gick sönder.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Senast för ca 2 månader sedan fick jag flasha om mitt moderkort och byta grafikkort, gick på 2000kr, det blev antagligen en ESD stöt när jag satte in mitt nya ljudkort, maximal otur och lite klantighet från min sida
Annars är det inte så mycket som pajar direkt. Men nu känns det som jag vill ha en bra ekonomi innan jag gör något stort datorköp. Skulle vara sweet med en sån där 24" skärm, har bara 17" nu.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Kollade på den åxå, men vad är det för skillnad på FP241W kontra FP241WZ?? WZ är dyrare så den borde vara bättre men hittar inget

Permalänk
Medlem

WZ har en teknik som de kallar BFI som sätter in en svart frame då och då för att reducera afterglow eller nåt sånt. Har en FP241W själv och är väldigt nöjd.

Visa signatur

Yarr?

Permalänk
Medlem

Har en Dell 2407 är är supernöjd

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

Är själv på jakt efter en 24-tummare...
Läste dock att Viewsonic har en 24:a på väg ut vilken vecka som helst.
Har själv bara bra erfarenheter av deras skärmar och kommer själv vänta ett tag för att se specar/pris på denna.
Bara ett tips...

Permalänk
Avstängd

Får min BenQ imorgon ^^ (w versionen, inte wz)

Skillnaden med w och wz är arr du får en mer crt effekt när du sätter på BFI tekniken, men kontrasten förloras ganska mycket som jag har läst

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Avstängd

WZ har pixelmappat som standard också.
Kanske nya W har också men de äldre var man tvungen att uppdatera eller liknande för att få pixelmappat.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
WZ har pixelmappat som standard också.
Kanske nya W har också men de äldre var man tvungen att uppdatera eller liknande för att få pixelmappat.

De fp241w (inte z) som är tillverkade runt december och frammåt har det också(vissa från november har det, andra inte)
Det är det jag hoppas att min är Jag beställde från dustin, men webbhallen ahde slut på sina och skulle på in nya den 30'e, men jag orkade inte vänta, hatar sånt

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem

Ähh blev en Samsung 244T tillslut