Permalänk
Medlem

Är du nöjd med ditt agg?

Tja

Själv har jag ett "Cooler Master extreme power 500w"
Och det låter skitmycket, så jag kopplade in en 12v -> 7v adapter. Nu låter det ingenting!! (men fläktet snurrar iaf!) Så nu är jag nöjd bara det håller!
(När jag känner med handen på det är det ljummet. Helt ok!

Är du nöjd med ditt agg?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

har ett Huntkey DH power 500w, och är riktigt nöjd med det. Låter knappt ingenting och luften som kommer ut är ljummen. Så ja, jag är riktigt nöjd med det.

Visa signatur

A girl turns on when she wants but a computer turns on when you want

Permalänk
Medlem

Corsiar HX 520....Supernöjd.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Enermax Liberty 620w enormt nöjd med den, det låter inget alls.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Forton Source 300W (till ett 6800GT och en 3000+, två diskar och lite annat junk): Nöjd, knäpptyst. Har samma nätagg med Aopen-klistermärken också, totalt fyra stycken drivandes olika apparater av modernt slag.

Forton Source 360W med Zalman-klistermärken (till ett X800XT, en 144, en disk och annat): Nöjd, tyst nätagg fast det piper lite när det inte gör något, kan vara fulström i lägenheten, eller nån inställning på moderkortet.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Antec Phantom 350W. Jag är inte nöjd. Det kostade för mycket för att man på något sätt ska kunna vara nöjd med sitt inköp. Sen att det fungerar perfekt och inte låter något alls eftersom det är fläktlöst är ju en annan femma.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/index.asp?iid=82817

199 kr 420 W... helt klart nöjd... ska bara byta fläkten så den blir tyst också.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk

Tagan 530. Tyst som en dröm och fungerar klockrent

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Antec Neopower 480W. Väldigt tyst (120mm fläkt @ ~7-900 RPM), löstagbara kablar och har alltid fungerat utan fel.

~1250:- kostade det men det var för över 2 år sedan då löstagbara kablar knappt existerade och 600W+++ nätagg inte gick att köpa.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Hyper type r 580 watt:nöjd
FSP 400watt:nöjd
Bzerk 500 watt: nöjd
HEC 350watt:nöjd
antec 450watt ( sonata2) inte nöjd

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk
Medlem

Hade ett Q-Tec agg på 550W.... Det sög totalt.. klarade inte att driva datorn tillslut. Hårddiskarna resetade och fick Windows att kracha efter ett tag.

Nu har jag ett Antec TruPower Trio på 550W. Det är jag RIKTIGT nöjd med!

Permalänk
Medlem

be-quiet! Dark Power Pro 530W, superduper nöjd. Knäpptyst och levererar vad den lovar och gör det stabilt.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk

Antec 450watt ( sonata2): Hur kan man vara nöjd?
Huntkey 450watt: inte heller nöjd, påminner mycket om mitt gamla Antec 450watt. Kanske samma komponenter? (Har faktiskt identiska spec:P)

Mvh Rasmus

Permalänk
Medlem

Seasonic S12 430W, tyst som en viskning till en början men fläkten gnisslar då och då numera. Garantin täcker förhoppningsvis detta då agget annars presterat utmärkt.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Chieftec 560 W...

Mycket nöjd, kunde varit lite tystare.... Grymt med sladdar

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk

Tagan 420w, tyst och stabilt.

Visa signatur

Lite eldrivna saker....

Permalänk
Medlem

Antec EPS12V 550W nätag före server/workstation = 1400kr för skitagg som blåste kondigarna efter 2 år. får vara glad opteronmaskinen höll!

450W antec nätag som kom med min desktop antecl åda. Först gick fläkten på högvarv å visade sig vara fel på RPM kabeln som man kopplade te mobot så den fick 12V så fort man anslöt den för dom reglerade spännigen via ground (idioter)
En vecka senare ska fläkte totalt.
9 månader senare blåste även dom kondigarna i det ante agget. Satt inte å nåt uber system så fans gott med marginal.

In-win 2x300W powerman hot-swap näag. Något hogljuda men har gått med paspt 80mm i flera år. Köpte september 2000 och dom dog i strömavbrott i december 2006 och ahr fugnerat felfritt fram tills des i 24/7 drift så vad mer ska man begära? Skitbra agg.

Även bygbgt på powerman 350W nätag ett par burkar å satans tysta, billiga desutom å verkar fugnera bra.

Huntkey EPS12V 550W PSU. Köpt beg med nya 80mm fläktar för å gå tystare. Ersate mit grilalde antec i opteronservern å verkar gå svalt å fin trots förra ägarens modd. Var 2 månader när ajg fick det å går fint för mig. Är nog ca et halvår gammalt.

2st 450W huntkey harj ag precis köpt för å ersätta dom slutkörda powerman aggen på 300W var och dom är inte skit tysta men inteh ögljuda heller. Acceptabel ljudnivå med stägt cahssi. har trots allt två av dom i stackern. Går satans svalt och fugnerar bra. Tiden får utvisa hur länge dom håller mm.

1st 560W silverstone eps12v nätag, z56 heter det.
Stabilt, tyst å bra på alla sådana vis. Dock skar fläkten efter 8-9 månader. Var en adda fläkt med glidlager. gjorde bara rent lagret å smörjade upp. Går igen utan problem så var nog bara lite otur då adda brukar fugnera bra.

Sedan fins det ju lite gott å blandat med men iget värt å nämna.

Permalänk
Medlem

Jag har ett Atrix AT-500W.
Pris: 399:-
Nöjd: Ja, har fungerat klockrent för mig.

Permalänk
Medlem

Antec TruePower 430W som är X antal år gammalt nu, aldrig svikt mig, tyst och stabilt.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Har ett Cooler Master Extreme Power 500W.
Kan säga att det första agget var jävligt högljutt och frågade företaget om det skulle vara så. Fick svaret nej, mailade företagets mail till dustin och fick sedan ett nytt.
Fläktkontrollen fungerar lite som det vill denna gång, men det låter som en hårtork.
Och candyraver, bröt du garantin när du satte in ditt motstånd?
Sitter kablarna dit lödda? Eller är det enbart en kontakt?
Skicka pm, de vore schysst att ha en tystare dator ^^
Men annars är det ett toppen nätagg för det priset kan jag säga

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panGa
Jag har ett Atrix AT-500W.
Pris: 399:-
Nöjd: Ja, har fungerat klockrent för mig.
http://i10.tinypic.com/2dtbsyp.jpg

Är inte Atrix = Aspire? I så fall bör du se upp. Ett sånt nätagg tog med sig en halv dator för mig.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Är inte Atrix = Aspire? I så fall bör du se upp. Ett sånt nätagg tog med sig en halv dator för mig.

Mitt agg: http://www.styggapojken.com/?product_id=132573
Aspire: http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010067848
Verkar inte vara exakt samma, men jag tycker att dom verkar väldigt lika.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Jag har ett Antec Phantom 350W. Jag är inte nöjd. Det kostade för mycket för att man på något sätt ska kunna vara nöjd med sitt inköp. Sen att det fungerar perfekt och inte låter något alls eftersom det är fläktlöst är ju en annan femma.

Vad gav du för ditt?

Kanon nöjd med mitt Phantom 500.Fungerar klockrent och det är verkligen quiet!

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk

Tagan Easyconnect 530W, tyst!
Nöjd!

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Avstängd

GEMBIRD 400WATT

helt klart nöjd med det, låter typ ingenting och kostade inte mer än 415.-

levererar helt klart vad dom lovade!

PeyZ

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panGa
Mitt agg: http://www.styggapojken.com/?product_id=132573
Aspire: http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010067848
Verkar inte vara exakt samma, men jag tycker att dom verkar väldigt lika.

Kollat upp det och det är samma. Köp ett billigt FSP istället.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matx
Har ett Cooler Master Extreme Power 500W.
Kan säga att det första agget var jävligt högljutt och frågade företaget om det skulle vara så. Fick svaret nej, mailade företagets mail till dustin och fick sedan ett nytt.
Fläktkontrollen fungerar lite som det vill denna gång, men det låter som en hårtork.
Och candyraver, bröt du garantin när du satte in ditt motstånd?
Sitter kablarna dit lödda? Eller är det enbart en kontakt?
Skicka pm, de vore schysst att ha en tystare dator ^^
Men annars är det ett toppen nätagg för det priset kan jag säga

Jepp bröt garantin. Det sitter en enkel 2-pins kontakt till fläkten, där i mellan koppla jag en 12v till 7v adapter och nu är den tyst! Äntligen.
Inte alls svårt, adapter fick jag med en zalman fläkt (http://www.zalman.co.kr/upload/product/zm_f3_y_p.jpg) koppla in den röda och den vita. Till och med jag som inte kan ett skit om el fatta att den röda var pluspol men jag tror inte det spelar någon roll i detta fallet, eller har jag fel?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Avstängd

Vänner,

Seasonic S12 380 W. Det bästa och det tystaste nätaggregat jag någonsin haft i min ägo. Jag har svårt att tänka mig att det finns ett bättre nätaggregat på marknaden i dagens läge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TANDEMCYKELN
Vänner,

Seasonic S12 380 W. Det bästa och det tystaste nätaggregat jag någonsin haft i min ägo. Jag har svårt att tänka mig att det finns ett bättre nätaggregat på marknaden i dagens läge.

http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Sitter just nu med ett Codegen 350W med 15A på 12V linan.

Har några år på navken och orkar inte driva signaturen så bra.

Så ett FSP 400W med 14A + 15A på 12V är beställt.

Visa signatur

Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero...AMD Ryzen 7 5800X @ 4600MHz / 1.23V...Phanteks P600S
G.Skill Trident Z RGB 2x16GB 3600MHz CL14...Sapphire Radeon RX 7900XT Pulse Gaming OC
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM750x
Kingston KC3000 2TB M.2 + Kingston KC3000 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 4