Dell vill inte att jag ska beställa ...

Permalänk
Hedersmedlem

Dell vill inte att jag ska beställa ...

Hade idag en underbar upplevelse på DELL's hemsida.

Jag har funderat på en 24" WS monitor från DELL ett tag. Eftersom jag inte ville slanta upp 11000 rakt av tänkte jag ta det på avbetalning. Det blir dyrare men min tanke är att betala av på 3-4 månader som jag brukar göra med lite större inköp. Funkar bra och det brukar inte bli mycket dyrare.

Nåväl, jag lägger in skärmen i min kundvagn och checkar ut. Efter att jag skapat min användare får jag möjlighet att välja finansiering och sedan fylla i lite info om mig själv för fin. institutet. Sagt och gjort klickar jag sen på knappen för att slutföra inköptet.

Bom. "Ingen produkt i kundvagnen!". Öh, va? Den var ju där nyss.
Ok ...... går tillbaka till deras sida och lägger in skärmen igen i kundvagnen och går för att checka ut. Hmmm, nu har skärmen inget pris i kundvagnen. Klickar jag på knappen "nästa" så får jag ett ASP.NET fel på sidan.

Hrm. Vi börjar om. Stänger ner IE och startar om. Lägger till skärm men återigen inget pris (första gången fick den rätt pris). Åerigen ASP.NET fel.

Ok, dumma dumma IE. Firefox klarar säkert skivan. Startar upp FF, går till Dell.se. Lägger in skärmen i kundvagnen, loggar in och titta! Skärmen har rätt pris i kundvagnen. Går vidare och fyller i all info för ansökan om avbetalning igen. Klickar på knappen nästa och ..... tillbaka till sidan med kundvagnen - denna gång dock med en skärm som inte har något pris!! Och går jag vidare får jag ASP.NET fel igen.

Summa summarum - efter tre försök är det som teknik-gudarna säger mig något om att vara nöjd med min 21" ViewSonic skärm och fixa en större senare (är webbutvecklare så en stor 24" WS är en dröm).

Med tanke på att man säljer exklusivt via hemsida/telefon tycker man DELL borde ha ett lite mer robust system :). Jag ska se nu ocm jag kan få nån info på telefon om det går att ansöka om avbetalning även där.

Är det bara jag som tycker DELL's sida är lite rörig? Jag minns när min mor tänkte köpa en bärbar och vi satt och tittade på DELL. Vi blev väldigt förvirrade eftersom ett pris som stod på en sida plötsligt var något annat på en annan sida. Till slut blev det en HP istället för samma pris från Dustin.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Re: Dell vill inte att jag ska beställa ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedBear

Är det bara jag som tycker DELL's sida är lite rörig? Jag minns när min mor tänkte köpa en bärbar och vi satt och tittade på DELL. Vi blev väldigt förvirrade eftersom ett pris som stod på en sida plötsligt var något annat på en annan sida.
/B

Var inne för någon dag sedan och tittade på en produkt som på förstasidan kostade 8000 kr inkl frakt och moms. Klickar jag sedan på beställ så är priset uppe i nästan 11.000 kr.

Det är lite kul att priset varierar hela tiden.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Avstängd

Re: Re: Dell vill inte att jag ska beställa ...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av OJJE
Var inne för någon dag sedan och tittade på en produkt som på förstasidan kostade 8000 kr inkl frakt och moms. Klickar jag sedan på beställ så är priset uppe i nästan 11.000 kr.

Det är lite kul att priset varierar hela tiden.

Beror nog på att dom automatiskt lägger till bättre garanti. Vill man ha sämre garanti får man välja bort 3 år och istället ta 1 år och då sjunker garanterat priset ner till 8000:- eller vad nu priset var från början!

Permalänk
Medlem

om man väljer ett års garanti istället för tre blir datorn 2500:- billigare..

Till trådskaparen: Testa att ringa till en dell försäljare. Ofta kan du pruta lite och då få ett bättre pris. Värt ett försök iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru
om man väljer ett års garanti istället för tre blir datorn 2500:- billigare..

Till trådskaparen: Testa att ringa till en dell försäljare. Ofta kan du pruta lite och då få ett bättre pris. Värt ett försök iaf.

Det va en förbannat dyr garanti. Köpte nyss en dator själv och då kostade den förlängda garantin ca 400kr

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lidas1557
Det va en förbannat dyr garanti. Köpte nyss en dator själv och då kostade den förlängda garantin ca 400kr

Vad jag vet så har Dell en på platsen garanti därför den kostar och denna garanti är mycket bra.

Permalänk
Medlem

Ring?
Förövrigt om du får ett ASP.NET fel är det serverside och bör således inte vara beroende av vilken webbläsare du använder (om dom inte har nåt script som matar in variablar eller nåt som bara fungerar i en läsare).

Permalänk

Jymdis: de har ingen sådan kundservice som man kan ringa till, sålänge man inte beställt en produkt alltså.

Dell är förjävla urusla i deras sätt att betala och så vidare.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Klart dom har så man kan ringa å beställa, gör jag dagligen.

Permalänk
Hedersmedlem

Med tanke på att jag utvecklar websidor så är jag fullt medveten om att ASP.Net fel är server-side :). Det felet var dock bara ett symptom på det tidigare felet, d vs att när skärmen las till i varukorgen andra gången så tappade den plötsligt sitt pris. Så länge varukorgen fick priset funkade det att gå vidare. Förvirrat fel.

Och ni har helt rätt att jag ska ringa. Men med tanke på att jag tänkte ansöka om avbetalning samtidigt så tänkte jag det var smidigare att göra det online och då samtidigt fylla i de första uppgifterna för GE Moneybank.

Tycker dock att man ska kunna begära att Dells sida ska funka, eller hur :)? Typiskt nog har skärmen blivit över 2000 kronor dyrare idag när jag skulle ta itu med det igen så jag får väl se vad som händer.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w1per
Vad jag vet så har Dell en på platsen garanti därför den kostar och denna garanti är mycket bra.

Och med dell så behövs den

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.