Var tog poängen vägen? (3Dmark05)

Permalänk
Medlem

Var tog poängen vägen? (3Dmark05)

Hej!
Efter en ominstallation av windows i samband med att jag stängde av APIC samt ett byte av nätagregat körde jag idag 3Dmark05 bara för att testa om det blivit någon förbättring... (hade ett förmodligen överbelastat 300W aopen som small i förrgår). Jag installerar och startar 3dmark. Allt flyter som det brukar tills den "feta snubben" med ett minigun liknande vapen börjar skjuta för andra gången på Return to proxycon testet. Då går FPS:en ner till 0. testet går klart i 0 fps. Nästa test, går i ca 7 fps i början men går till 0 efter en stund... Tredje testet går som det brukar gå. Sen till poängen, ca 1500...

Jag förstår inte vad problemet är. Jag har Direct X 9.0c, samma drivers jag haft tidigare. (fått 2600 med de drivers).
Kan det vara att jag stängt av APIC? Det fungerar fint för övrigt. 3DMark03 fungerar. får ca 6000p. NFSU2 fungerar utmärkt det med. Kan det vara ett hårdvarufel?

Vore väldigt tacksam för svar.
/Oskar

EDIT: Anledningen till att jag stängde av APIC är att det gör så ljudet knastrar. Mitt 9800Pro är flashat till XT. Det var det även innan problemet dök upp.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Hedersmedlem

Lade du in 3DMark05_v110_hotfix?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

ja...

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510