Problem med XP installation (SATA)

Permalänk
Medlem

Problem med XP installation (SATA)

Har köpt en Hitachi 7K250 160Gb SATA disk som jag nu ska installera XP på.. har laddat hem drivisar till sil3112 kontrollern o har dom på en diskett.. startar installationen och trycker f6 o så väljer jag sil3112 för XP o så fortsätter det o installationen hittar disken o jag formatterar o gör en ny partition sen fortsätter det o så säger installationen att den vill ha Silicon Image 31x2 Driver Installation Disc.. jag har floppyn i men det händer inget när man trycker enter.. va fan kan det va för nåt? kommer inte vidare .. helt sjukt.. det står att man ska sätta den labeln på disken hela det där långa alltså men det får ju bara plats 8 bokstäver på gamla floppys .. men det ska väl inte spela nån roll vad disken har för label? blir tokig snart.

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME