Finns det nån bra mus för vänsterhänta?

Permalänk
Medlem

Finns det nån bra mus för vänsterhänta?

Som sagt.. finns det nån skön o bra mus för vänsterhänta?.. har skitsvårt o hitta nån bra =(

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Medlem

jag har en microsoft optical blue:

fungerar utmärkt att använda med vänsterhanden. microsofts möss i allmänhet tycker jag är bra även för mig som vänsterhänt.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Logitech MX310. Skön som fan och billig.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2200+ | PC2100 768DDR | Geforce FX5900@5950 Ultra | 20gb hdd (respekt!)

Permalänk
Medlem

Jag brukar skifta mellan vänster/höger hand och kör med en mx300. Fungerar fin fint fast kanske inte allt för ergonomisk.

Permalänk
Medlem

jag vill helst ha en som är både optisk och trådlös...

jag har en Microsoft mus idag.. vet inte vilken det är.. men den är optisk med sladd iaf.. ser ut som optical blue.. den funkar väl men vill som sagt ha nån som är trådlös också, sen är min rätt gammal så det är inte så många DPI på den.

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WoberT
jag vill helst ha en som är både optisk och trådlös...

jag har en Microsoft mus idag.. vet inte vilken det är.. men den är optisk med sladd iaf.. ser ut som optical blue.. den funkar väl men vill som sagt ha nån som är trådlös också, sen är min rätt gammal så det är inte så många DPI på den.

det finns ju en sladdlös variant av den jag postade om också. kan dock inte uttala mig om den. det enda som egentligen gäller är väl att gå till en butik som har ett litet sortiment med olika möss och prova ut en som känns bra...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
det finns ju en sladdlös variant av den jag postade om också. kan dock inte uttala mig om den. det enda som egentligen gäller är väl att gå till en butik som har ett litet sortiment med olika möss och prova ut en som känns bra...

jaså finns det? .. låter intressant får se om jag kan hitta nån.

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=18961 den verkar vettig för vänsterhänta är inte säker eftersom ja inte har en egen och inte är vänster hänt men de ser iaf ut att funka åt båda hållen och den är trådlös.

Edit: denna kanske också uppskattas den ser lite mindre ut http://www.webhallen.com/prod.php?id=7024 men en polare har en sån och säger att den e skön men han e ju höger hänt men den verkar funka åt båda hållen den me

Permalänk
Medlem

MX500 är väldigt bra, den är för vänsterhänta. Tycker jag, jag är nämligen vänsterhänt och använder den. I höger hand då.

Lär dig använda musen med högerhanden så du slippar krångla med speciallösningar är mitt tips.

WASD i FPS blir ju dessutom helt fel om man har musen i vänster hand. Fast du kanske inte spelar?

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty

Lär dig använda musen med högerhanden så du slippar krångla med speciallösningar är mitt tips.

måste man ha nån form av preferens när det kommer till mushand? låter jobbigt.
sedan kan man ju, om man känner för det, köra IJKL istället, eller liknande.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubbb
http://www.webhallen.com/prod.php?id=18961 den verkar vettig för vänsterhänta är inte säker eftersom ja inte har en egen och inte är vänster hänt men de ser iaf ut att funka åt båda hållen och den är trådlös.

Edit: denna kanske också uppskattas den ser lite mindre ut http://www.webhallen.com/prod.php?id=7024 men en polare har en sån och säger att den e skön men han e ju höger hänt men den verkar funka åt båda hållen den me

Den första är inte formad för vänsterhandsanvändning. Har känt på den

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
MX500 är väldigt bra, den är för vänsterhänta. Tycker jag, jag är nämligen vänsterhänt och använder den. I höger hand då.

Lär dig använda musen med högerhanden så du slippar krångla med speciallösningar är mitt tips.

WASD i FPS blir ju dessutom helt fel om man har musen i vänster hand. Fast du kanske inte spelar?

jag kan använda musen i höger hand.. men absolut inte i spel.. då blire helskumt. o jag spelar en hel del CS och BF1942 på nätet..

vad är WASD?

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WoberT
jag kan använda musen i höger hand.. men absolut inte i spel.. då blire helskumt. o jag spelar en hel del CS och BF1942 på nätet..

vad är WASD?

WASD är knapparna W, A, S och D som många som spelar Fps använder för att styra spelaren

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

jaha okej.. men jag använder WASD.. w för o hoppa .. s för alternativ fire, A & D för o gå i sidled.. så det funkar precis som vanligt. nackdelen är att jag inte kan använda space.. får backa med ALT

Visa signatur

Samsung SA700 | Silverstone Temjin TJ08B-E | Silver Power SP-SS750M 750W | Asus Maximus IV Gene-Z | Intel Core i7 2600K | Corsair H80 Hydro Series | Scythe Kaze Q 3.5" | Scythe GT 120mm 1850rpm | Gigabyte GeForce GTX 560Ti OC 1GB | Corsair Vengeance LP DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x4GB | SanDisk Extreme II 480Gb SSD | Sennheiser PC360 G4ME