GTA-Vice City startar inte??

Permalänk
Medlem

GTA-Vice City startar inte??

Sökt på forumet men hittade inget.

När jag försöker starta Vice city så startar det inte, timglaset blinkar till o det är allt.
Har haft det på disken i två månader o spelat det lite till o från, så det har fungerat.

Har provat installera om VC, provat med ett kex för att felsöka men inget fungerar............

Har ni några tips?

Ska spela lite Q1 med polarn så jag kan inte svara just nu.

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk

Så du har haft det på disken i 2 månader säger du
Du kanske menar att du haft orginalskivan liggandes på din hårddisk i 2 månader?:p

Jag har haft samma problem med både GTA3 och VC och det löste jag genom att ta bort gamla sparade filer från spelet som ligger i "Mina Dokument".

Edit: När du startat spelet en gång och låtit det göra en ny Save-mapp så kan du lägga in dina gamla sparade filer igen om du vill.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Så du har haft det på disken i 2 månader säger du
Du kanske menar att du haft orginalskivan liggandes på din hårddisk i 2 månader?:p

Jag har haft samma problem med både GTA3 och VC och det löste jag genom att ta bort gamla sparade filer från spelet som ligger i "Mina Dokument".

Edit: När du startat spelet en gång och låtit det göra en ny Save-mapp så kan du lägga in dina gamla sparade filer igen om du vill.

Brukar inte ha mina originalskivor liggandes på min hårddisk dem blir så djvla varma...:rolleyes:

Tackar för tipset fungerar klockrent

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anCOOL
Brukar inte ha mina originalskivor liggandes på min hårddisk dem blir så djvla varma...:rolleyes:

Syftade mer på att det lät som du använde warez liggandes på disken. Om du läst igenom reglerna så ser du att all anknytning till warez är förbjudet på forumet. Men men, bra att det fixade sig iaf.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Syftade mer på att det lät som du använde warez liggandes på disken. Om du läst igenom reglerna så ser du att all anknytning till warez är förbjudet på forumet. Men men, bra att det fixade sig iaf.

"Har haft det på disken i två månader o spelat det lite till o från, så det har fungerat."

Hur får du det till att han har skivan på hårddisken? Jag tolkar det som att haft spelet installerat i två månader och spelat det till och från. Jäkla häxjakt på piratkopior, såna här anklagelser är riktigt onödiga.

Permalänk

Det var bara en plötslig misstanke. Han kan ju ha haft skivorna på hårddisken och kanske installerat och spelat lite då och då:p Men jag misstolkade det och anklagade han aldrig om warez egentligen, påpekade det bara och gav han ett tips endå. Tack för mig.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro