Min Creative MuVo har ballat ut. Kanske du vet vad det beror på?

Permalänk
Hedersmedlem

Min Creative MuVo har ballat ut. Kanske du vet vad det beror på?

Som topic säger så har min Creative MuVo brakat ihop helt. Den här underbara lilla sak har fungerat exemplariskt ett längre tag nu, fram tills förrgår.

Jag satt på planet hemåt, hade inget att göra så jag ville lyssna på lite musik. Jag försökte då sätta på min MuVo, men inget hände. Den gick inte på. Jag bytte flera batterier och testade olika men vad man än gör så sätts den inte igång. Det lustiga är att den hade varit på bara någon timma innan.

När jag kom hem testade jag att koppla in den i datorn, då fungerar det perfekt. Men när man stoppar in den i "battery-bayen" sätts den inte igång. Jag kan även nämna att exakt samma sak hände min andra polare, han köpte sig en ny tillslut.

Så, vet ni vad som kan vara felet? Har ni stött på detta förut?

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma fel! Jag har hört att man ska hålla in knappen innan man sätter den i USB sen hålla inne 10s och installera det som kommer komma upp.. sen går den in i nåt som heter rescue mode. Så långt kommer jag men jag kan inte trycka någonstans! =/ Det fungerar tydligen inte med nForce2. Jag har testat med min brors dator med KT266 utan framgång också. Men pröva gärna det och har du köpt den på datorbutiken?

Permalänk
Hedersmedlem

Gör jag så kommer det upp "Hittat ny maskinvara", och känner igen den som
"STMP3410", sen kan man inte göra något mer.

Och ja, jag kötpe den på db.com.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Hmm Delarium hade gjort det där och klarat det vet jag. Det ska finnas en tråd om hur han gjorde, jag kan söka upp den. Jag tänkte bara hur du tänkt göra om du måste kontakta db. De sa till mig att ringa Creative i USA men det tänker jag inte göra!

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvärr har jag tappat bort mitt kvitto, så det kommer inte att gå ändå.
Men jag tar och kollar upp hans tråd.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Hedersmedlem

Uppdatering:

Jag lyckades lösa mitt problem genom att formatera om spelaren med
Creatives egna program.

MuVoDrvSetup.exe heter filen. Den finns att tanka på Cratives hemsida.

Tack för hjälpen Hockert!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Du är nog så illa tvungen...
Creative direktsupport är skitbra, bara att ringa dem så ordnar sig allt smidigt och snabbt. De har både slutkundssupport och direkt RMA-service. En elogé till Creative som bryr sig om slutkonsumenterna!
Telefonnumret är förresten +353 1 438 00 30
Eller så kan du gå till den svenska sidan:
http://se.europe.creative.com/support/contact/email.asp?langI...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Hmm Delarium hade gjort det där och klarat det vet jag. Det ska finnas en tråd om hur han gjorde, jag kan söka upp den. Jag tänkte bara hur du tänkt göra om du måste kontakta db. De sa till mig att ringa Creative i USA men det tänker jag inte göra!

Permalänk
Medlem

Får jag bara fråga, Rich vad har du för moderkort?

Grattis att det fungerade förresten

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Får jag bara fråga, Rich vad har du för moderkort?

Grattis att det fungerade förresten

Ett EPoX 8KHA+, baserat på VIA KT266A.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Jag tänkte visa hur det blir när jag gör det.

Jag kan alltså inte trycka på Start =/

Permalänk
Hedersmedlem

Så här ser det ur för mig.

Jävligt skumt det där för dig. Men försök att uppgradera firmwaren på den.
Då ska du som Delarium sa hålla inne playknappen, stoppa in den i datorn
men knappen nertryckt och hålla den så i 10 sekunder. Då ska lampan ha
slutat att lysa. Efter det så kör du igång MuVo Firmware Installer.exe.

Lycka till.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Men du kör ju format, jag måste göra recovery för min är helt fucked up. Den lyser inte ens lampan på. =/

Permalänk
Hedersmedlem

Hockert: Har du flashat den med nytt firmware? Har du inte gjort det tidigare måste du flasha den med det nya på ett icke nforce(2)-system.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Hockert: Har du flashat den med nytt firmware? Har du inte gjort det tidigare måste du flasha den med det nya på ett icke nforce(2)-system.

Den är flashad för att fungera på nForce2. Okej jag kör allt från början.
Den fungerade utmärkt i början på min KT266, efter ett tag kom jag med till att behöva formatera den och det fungerade utmärkt. Sen när jag köpte mig en helt ny dator med NF7-S så letade jag upp firmware och nya drivisar och allt, när det var klart fungerade den lika bra igen några månader. Men en dag när jag stängde av den helt vanligt och skulle sätta igång den igen efter några timmar så ville den inte starta. Lampan lyste inte och den visade inga tecken på att vilja gå igång alls. Hepp tänkte jag och sökte lite på internet när jag kom hem och fann att Delarium hade haft samma problem och att det inte gick att göra recover (inte format) på ett moderkort med nForce2 varken det var ny firmware eller inte. Så jag testade på min gamla dator som min bror har nu (XP1600+, AOpen AK-77 Pro kt266) och samma resultat där. Alltså som bilden ovan visar. Jag börjar misstänka att minneskortet är helt trasigt där i. =/ Vad tror ni?

edit: kollat upp att det är KT266

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter ju inge vidare. Kan du inte köra Media Recovery är det nog inte så mycket annat du kan göra än att returnera den.
Kanske du kan få hjälp i Creatives forum.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Min polares Muvo är också så han har en ganska gammal dator på yup 700mhz, vad ska man göra för att fixa den?

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hockert
Men du kör ju format, jag måste göra recovery för min är helt fucked up. Den lyser inte ens lampan på. =/

Var samma sak för min, jag uppdaterade firmwaren och den har funkat perfekt sen dess...

Permalänk
Medlem

Jag skicka tillbaka den nu så det var nog fel på minnet då