Fel på ny Siri remote? (appole)

Permalänk
Medlem

Fel på ny Siri remote? (appole)

Hej,

Har en Apple tv 4K och har precis köpt en ny fjärr.
Den fungerar bra, men när jag ska stäng av tv och apple tv så startar den om allting. Både apple tv och tv går igång igen efter 20 sekunder direkt efter avstängning.
Någon som vet hur jag löser det?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Jag har ingen färdig lösning men jag skulle tippa på att det har med HDMI-CEC att göra. Ta med det i din sökning om du googlar på problemet. Tex: https://community.home-assistant.io/t/how-to-stop-apple-tv-fr....

Hoppas det löser sig! Med vänlig hälsning, David

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannaminnet:

Jag har ingen färdig lösning men jag skulle tippa på att det har med HDMI-CEC att göra. Ta med det i din sökning om du googlar på problemet. Tex: https://community.home-assistant.io/t/how-to-stop-apple-tv-fr....

Hoppas det löser sig! Med vänlig hälsning, David

Har inga problem med detta (CEC är på allt), 4K Apple TV (32 GB) inkopplad i en hemmabio reciever. Stänger av Reciever, ATV:n å vanliga TV:n (Panasonic OLED TX - 55 LZ1000E) med Siri utan omstarter.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Har inga problem med detta (CEC är på allt), 4K Apple TV (32 GB) inkopplad i en hemmabio reciever. Stänger av Reciever, ATV:n å vanliga TV:n (Panasonic OLED TX - 55 LZ1000E) med Siri utan omstarter.

Nu är det ju faktiskt så att CEC i allmänhet är väldigt buggigt så det kan absolut vara det som är anledningen.

Men det kan också vara något i stil med att knappen fastnar nertryckt och slår igång allt, eller nåt helt annat.

Apple skickar nog ut en ny så att du har den inom 24 timmar, men hos dom måste man ligga ute med pengarna.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Nu är det ju faktiskt så att CEC i allmänhet är väldigt buggigt så det kan absolut vara det som är anledningen.

Men det kan också vara något i stil med att knappen fastnar nertryckt och slår igång allt, eller nåt helt annat.

Apple skickar nog ut en ny så att du har den inom 24 timmar, men hos dom måste man ligga ute med pengarna.

Det är inte jag som har problem med Siri/CEC. Vet att CEC är buggigt, har bara ren tur att funkar för min del. Problemet är ju att det inte finns nån standard på CEC, samsung verkar va den som har mest problem med CEC (Anynet +), för det mesta med deras egna "brölimpor" bl.a inte funkar ihop med deras egna TV apparater (samsung betyder 3 stjärnor på koreanska) , nu är detta mina egna åsikter. Är inne på min andra Panasonic TV å det funkar/funkade utan problem. Fick dock en upp en text, att det kunde ev bli problem när jag kopplade in ATV:n, Recievern på den nya Panasonic:n. Finns även 4K Chromecast Google TV inkopplad i TV:ns HDMI port 3 (finns en orsak till detta).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.