Permalänk
Medlem

Måste konfigurera "VPN" för Arlo

Jag måste tydligen konfigurera "VPN" eller "Direct Storage Access" för att kunna se inspelat material på lokalt minne utnför mitt hemnätverk. Måste jag kontakta min intenetleverantör eller ASUS i detta fallet? Var får jag tag i infon jag behöver?

Skrivet av Står så här::

Om du på ett säkert sätt vill komma åt dina inspelningar utanför hemnätverket med funktionen Direct Storage Access rekommenderar vi att du konfigurerar ett VPN eller Port Forwarding på din router. Kontakta din internetleverantör eller routertillverkare för konfigurations-information om du inte kan göra det själv.

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av MalZon:

Jag måste tydligen konfigurera "VPN" eller "Direct Storage Access" för att kunna se inspelat material på lokalt minne utnför mitt hemnätverk. Måste jag kontakta min intenetleverantör eller ASUS i detta fallet? Var får jag tag i infon jag behöver?

Arlo är totalt skräp! Funderar starkt på sälja alla mina kameror av denna anledning.

Att sätta upp VPN servern är relativt enkelt om du har en Asus router. Ett par inställningar i routern och sedan ladda ner Open VPN appen och skicka över konfigurationsfilen, så är det klart för att ansluta.

Nästa problem är att Arlo har gjort så bara En användare kommer åt det inspelade materialet. Spelar ingen roll om du delar behörigheter till någon annan användare, det är bara ditt admin konto som kommer åt. Totalt sämst om man är flera som ska ha tillgång. Arlo tvingar än att köpa Cloud konto, som förövrigt funkar bra om man vill ha prishöjningar varje månad 🤷🏼‍♂️

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Whin3:

Arlo är totalt skräp! Funderar starkt på sälja alla mina kameror av denna anledning.

Det är ju jättebra att du inte kommer åt ditt nätverk utanför hemmet..
Varför exponera kass utsatt IoT för intrång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det är ju jättebra att du inte kommer åt ditt nätverk utanför hemmet..
Varför exponera kass utsatt IoT för intrång?

Kanske dåligt formulerat av mig, men ja.. VPN i sig är bra.

Irritationen var mer riktad åt Arlo, och deras påtvingade av prenumerationstjänster om du vill att fler än 1 person ska komma åt inspelat material, fast du delar behörighet och ansluter via VPN.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Whin3:

Kanske dåligt formulerat av mig, men ja.. VPN i sig är bra.

Irritationen var mer riktad åt Arlo, och deras påtvingade av prenumerationstjänster om du vill att fler än 1 person ska komma åt inspelat material, fast du delar behörighet och ansluter via VPN.

Jag förstod vilket håll irritationen låg åt
Arlo verkar ha en hel del att jobba med.

Permalänk
Medlem

Så för att vara konkret så har asus en guide här; https://www.asus.com/support/faq/1008713/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whin3:

Kanske dåligt formulerat av mig, men ja.. VPN i sig är bra.

Irritationen var mer riktad åt Arlo, och deras påtvingade av prenumerationstjänster om du vill att fler än 1 person ska komma åt inspelat material, fast du delar behörighet och ansluter via VPN.

Men suck. Så om både jag och frugan vill kunna se allt, som idag, så kommer det inte funka sen utan abonnemang?

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MalZon:

Men suck. Så om både jag och frugan vill kunna se allt, som idag, så kommer det inte funka sen utan abonnemang?

Man kan ju dela konto också. Inte för att jag försvarar Arlo på nått sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MalZon:

Men suck. Så om både jag och frugan vill kunna se allt, som idag, så kommer det inte funka sen utan abonnemang?

Nä, hon kommer inte kunna se inspelat och använder ni samma konto så kommer man logga ut varandra istället.

Permalänk
Medlem

Är ju bara att lägga ner detta då...

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"