Bootcamp. Ingen hdd syns

Permalänk

Bootcamp. Ingen hdd syns

Hej,

Vet inte hur många timmar jag lagt ner på att försöka få till windows på min airbook från 2013.

Först körde jag med catalina och en gammal windows 10 version via usb och kunde installera det. Då var dock wifi drivrutiner borta och ingen bootcamp assistans i windows.

Rensade datorn. Installerade Big sur och laddade hem nyaste windows10 från deras hemsida. Nu när jag ska välja partion syns inget längre. Har försökt göra en i ios och reboota men synd ändå inte. Är det något med EFI som ställer till det?

Ska jag nedgradera till catalina? och försöka igen på något sätt. Installationen gick inte smärtfritt. jag var tvungen gå in via regedit och ändra värde på setup.exe från 1 till 3 som det finns hjälpvideos för. Inte förrän då gick installationen att slutföra.

Om det inte vore för att parallel desktop tar så sjukt mycket processor / minne hade jag fortsatt med det. Men vill kunna boota till windows istället.

Snälla någon med tips??

Permalänk

Verkar ha löst det tillslut. Använde mig av den äldre win10 som åtminstone hitta en hårddisk. Fick fel i installation men gick via regedit och ändrade värdet på setup.exe till 3.

Samt efter installationen så installera jag bootcamp via setup.exe som låg på usbn under bootcamp.

Permalänk

Tyvärr funkar det inte. När jag la in bootcamp i efterhand, då hänger sig Windows. Nu när jag försöker lägga in Windows på nytt hittar inte datorn partitionen. Så kommer inte vidare i installationen.