i9 9900K till AMD 7800X3D uppgradering

Permalänk
Medlem

i9 9900K till AMD 7800X3D uppgradering

Tjena!

Går i lite uppgraderingstankar för min dator i signaturen. Används mest till spel i 1440p, främst World of Warcraft, Diablo IV och Destiny 2.

Är väl egentligen rätt nöjd med min nuvarande setup men alltid kul med nytt Funderar på om jag gör ett bra val av komponenter eller om jag borde ändra / lägga till något?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/PPMiAcP5lsnbo5pBufszbT8kEoQ/immutable

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du ändå ska lägga närmare 3 000 kr på ett moderkort kanske du vill ha ett med PCIe 5.0-stöd för grafikkort och en SSD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alastor Moody:

Om du ändå ska lägga närmare 3 000 kr på ett moderkort kanske du vill ha ett med PCIe 5.0-stöd för grafikkort och en SSD?

Tack, det var ett bra tips! Hade inte en tanke på PCIe 5.0 innan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Efter att ha läst på lite angående B650 vs B650-E (bl.a. här på Sweclockers) så bestämde jag mig för att snåla in lite på moderkortet.

Den väsentliga skillnaden verkar ju vara stödet för grafikkort med PCIe 5.0 på E-versionen medans det i många fall finns stöd för åtminstone en PCIe 5.0 NVMe-plats på vanliga B650.

Så det blev en beställning på ett ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI som fanns som fyndvara på Inet för 2290:- igår.

Jag vill ändå tacka @Alastor Moody för tips då det verkligen fick mig att tänka till och läsa på lite extra innan jag klickade på köpknappen

Visa signatur