Bethesda: "The Elder Scrolls VI är under utveckling"

Permalänk
Melding Plague

Bethesda: "The Elder Scrolls VI är under utveckling"

I en färsk intervju bekräftar Bethesdas utgivningschef Pete Hines att nästa The Elder Scrolls-titel lämnat konceptfasen och är under utveckling.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vilket kap MS gjorde med att köpa upp denna studion.

Permalänk
Medlem

Vill ju ha Fallout 5..=)

Permalänk
Medlem

Spännande!

Permalänk
Avstängd

Då hinner Bethesda sälja Skyrim i några fler utgåvor...

Permalänk
Medlem

Ja för även om Starfield släpps strax så kommer de ju jobba vidare med det. Några månader efter släpp kommer mod-delen och så är det väl minst en DLC inplanerad om jag förstod rätt.

Undrar om inte 2031 är troligt för släpp av nytt Elder Scrolls.

Fallout 76 uppdateras fortfarande också.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Avstängd

4090 480P DLSS Ultra för 55-60FPS i 1080P

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls VI – Official Announcement Teaser
YouTube · Bethesda Softworks
11 juni 2018
Och de lämnar koncept fasen nu?
Likt bilden SnowgubbeN länka så borde det vara Bethesda som är homer, spel communityn som är Bart och stolen bara en stol...

Visa signatur

| Ryzen 5500 | RTX3060 | HTC Vive | Steam deck/Gabe gear |

Permalänk
Medlem

Vi kan med andra ord räkna med minst 4-5 år innan släpp då, så ett lagom släpp till nästa generation konsoler kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Vi kan med andra ord räkna med minst 4-5 år innan släpp då, så ett lagom släpp till nästa generation konsoler kanske?

Jag tror inte bethesda tänker så. Jag tror de trycker ut spelet när det är så färdigt att det är spelbart. Vilket kan ta lång tid. Men jag tror inte Bethesda tar så stor hänsyn till konsoll cykeln, de har Jo portat Skyrim till allt med en processor och gpu (switch) så de lanserar nog på den relevanta plattformar som finns då spelet är "färdigt"

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Avstängd

Jag gissar på att det släpps 2041.

Visa signatur

Ny här

Permalänk
Medlem

Todd sa i en intervju att de inte vill att det ska ta lika lång tid som det brukar, men jag tror vi får se detta först runt 2027-28, med release nångång 2030.

Permalänk
Medlem

2027 låter rimligt, sedan går det 3 år i BETA som Baldurs Gate 3, för att sedan köras i betald ALFA i ett år tills alla buggar är fixade lagom till första DLC lanseras.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Om jag ska gissa de har som mål 2027 men fördröjs i slutändan till sen 2027 som igen skjuts fram till nångång 2028 (första halvan). Skulle väl va ganska typiskt.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Testpilot

Åtminstone 5 års utveckling känns inte orimligt alls givet Bethesdas tidigare schema, med andra ord lansering runt Q4 2028 känns som ett rimligt tidsspann.

Men om Todd nu uttryckt önskan om att det ska gå snabbare än så.. Kanske 4 år? Snabbare än det och jag ser inte hur de kan bibehålla någon form av kvalité i längden, givet de ambitioner och skalor de vanligtvis jobbar utefter.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk

Känns extremt att tänka att nästa Fallout kan komma när ens reflexer och syn blivit kraftigt nedsatta av hög ålder.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Inte för att ’least buggy’ betyder så mycket med deras historik, men kul om de kan lyckas med en stabil upplevelse
https://blog.playerauctions.com/starfield/starfield-will-be-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Inte för att ’least buggy’ betyder så mycket med deras historik, men kul om de kan lyckas med en stabil upplevelse
https://blog.playerauctions.com/starfield/starfield-will-be-t...

Just det. Minns att Swec skrev om det ämnet.

https://www.sweclockers.com/nyhet/36586-microsoft-starfield-a...

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Jag är lite kluven. Tycker spel bör få ta den tid de kräver för att utvecklas till en så bra produkt den förtjänar. Men samtidigt närmar jag mig 40-strecket och börjar undra om TES VII ens kommer hinna ut under min levnadstid.

Livet är för kort att ens hinna med det goda som erbjuds ens på detta område. Cyborguppgradering nästa tack.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Känns extremt att tänka att nästa Fallout kan komma när ens reflexer och syn blivit kraftigt nedsatta av hög ålder.

Skrivet av anders190:

Jag är lite kluven. Tycker spel bör få ta den tid de kräver för att utvecklas till en så bra produkt den förtjänar. Men samtidigt närmar jag mig 40-strecket och börjar undra om TES VII ens kommer hinna ut under min levnadstid.

Livet är för kort att ens hinna med det goda som erbjuds ens på detta område. Cyborguppgradering nästa tack.

Hehe, ja vi är ett gäng gamla rävar här. Sweclockers får snart öka på standardstorleken på texten på siten

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Oj! Jag läste den typ igår, helt glömt bort att den var här med 😄

Permalänk
Medlem

Lite synd att vissa teasern 2018 då kanske men ok xD

Uppenbarligen har de inte gjort mycket alls mellan då och nu. Sannolikt först för något år sedan eller kanske två som de började skissa på spelet och storyn eller ngt? Och nu ska det hela realiseras och det tar ju allt från ytterligare 1-5 år antar jag.

Det är ju typ nu eller om något år de skulle visat teasern kan jag ju tycka då xD men de ville väl visa ett livstecken så folk vet att det kommer i varje fall. Sen lät de spelet ligga på is känns det ju som.

Nåväl, det kommer när det kommer xD

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Nice, ES6 är det jag är mest entusiastisk kring när det kommer till starfield!
Släpp starfield och börja jobba på ES6!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobiri:

Vilket kap MS gjorde med att köpa upp denna studion.

De mosar ju i alll fall inte ut spel på spel som är typ samma sak med nytt nummer på. Finns ju många studios som gör hyllfyllare.

De flesta Bethesdas spel är ju mycket populära så varför skulle det vara ett dåligt köp. Vi får väll se om det blir bättre eller sämre med Microsoft som ägare.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hölmiz:

De mosar ju i alll fall inte ut spel på spel som är typ samma sak med nytt nummer på.

Nja, de släpper precis samma spel med samma nummer på många gånger istället.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Fortfarande Gamebryo! HUR!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TJ:

The Elder Scrolls VI – Official Announcement Teaser
YouTube · Bethesda Softworks
11 juni 2018
Och de lämnar koncept fasen nu?
Likt bilden SnowgubbeN länka så borde det vara Bethesda som är homer, spel communityn som är Bart och stolen bara en stol...

5år för att börja utveckla!

De var väl upptagna med att göra nya versioner av Skyrim

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Fortfarande Gamebryo! HUR!?

Huh? Var läser du det? Plus att de har inte använt gamebryo sedan Oblivion o Fallout 3. Skyrim körs ju i en vidareutveckling kallad CreationEngine. Starfield o ES6 görs i Creation engine 2.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Huh? Var läser du det? Plus att de har inte använt gamebryo sedan Oblivion o Fallout 3. Skyrim körs ju i en vidareutveckling kallad CreationEngine. Starfield o ES6 görs i Creation engine 2.

Creation Engine är Gamebryo precis som Creation Engine 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Creation Engine är Gamebryo precis som Creation Engine 2.

Ungefär lika korrekt som att säga att Volvo V90 är samma sak som Volvo 940. Motorn har visat sig vara väldigt öppen för alla typer av moddar, inklusive ChatGPT, så det är väl bättre att vänta in och se vilka begränsningar som finns i Star Field innan "samma" motor döms ut igen.