Permalänk
Medlem

Affinity eller Elements

Hej

Min Sambo har nyss köpt sig en fin och lite dyrare kamera då hon vuxit ur sin första modell.

Hon fyller år snart och jag tänkte köpa ett redigering program åt henne i present för nu är hon nog lite snål efter den dyra kameran.

Ett program med en subscription är inte intressant och inte heller gratisprogram det är ju inget roligt att ge bort.

Vad jag har förstått så är Affinity photo 2 och Adobe elements engångs kostnader för helt ok program.

Frågan för en som inte kan vilket ska man välja och varför?

En lite tråkig nackdel var ju att Affinity inte verkar finnas som Android app och det tror jag Elements gör, men annars är jag helt vilse.

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag hade tveklöst kört på Affinity.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag hade tveklöst kört på Affinity.

Okey varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dlin89:

Okey varför?

Affinity utvecklas aktivt för att utmana Photoshop. Det ligger någonstans mellan Photoshop och Elements när det kommer till funktioner. Finns även saker som saknas i Photoshop (för Serif lyssnar på användarna), exempelvis OCIO (färghanteringssystem som utvecklats av Sony för filmindustrin.

Adobe utvecklas knappt längre. Största nyheterna senaste 10 åren är väl hur många bakgrundsprocesser de kör, som är skitkrångliga att bli av med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Affinity utvecklas aktivt för att utmana Photoshop. Det ligger någonstans mellan Photoshop och Elements när det kommer till funktioner. Finns även saker som saknas i Photoshop (för Serif lyssnar på användarna), exempelvis OCIO (färghanteringssystem som utvecklats av Sony för filmindustrin.

Adobe utvecklas knappt längre. Största nyheterna senaste 10 åren är väl hur många bakgrundsprocesser de kör, som är skitkrångliga att bli av med.

Okey tack 😀