Mest prisvärda kortet just nu för minst 60fps i Warzone/Bf?

Permalänk
Medlem

Mest prisvärda kortet just nu för minst 60fps i Warzone/Bf?

Tja, som rubriken lyder. Och har några ytterligare frågor👍

- Vilket är det mest prisvärda grafikkortet just nu om man vill ha minst 60 FPS i CoD Warzone eller Battlefield?

Har endast kört spel på konsol tidigare så har inte direkt höga krav förutom att det flyter på utan lag i iaf normala inställningar. Behöver alltså inte komma upp i 100+ FPS såhär i början. Brukar sällan va så jättekräsen och har ju dessutom ingen tidigare dator att jämföra med så vet ju inte vad man går miste om liksom.

- Såg att rekommenderade kortet var 1660 super. Är det ens värt att köpa 1660 Super nu när 3080 släppts och 3090/3070 kommer inom kort? Iofs är det en prisklass jag inte har råd att betala nu, så kanske lika gärna kan köra på ett 1660 Super i typ 1 år iaf och sedan uppdatera.

- Och sen en annan fråga, måste man ha ett visst kort för att en 144hz skärm ska vara nödvändig eller? Tänker kanske köpa en 27' AOC IPS 144 Hz skärm för runt 3k.

- Och sen sista frågan. Funkar det att lira med en Intel i5 10400f och med moderkort som passar just den processorn men sen bara ha ett 1660 Super kort, eller blir det för klent och processorns kanske blir flaskhalsad eller vad man säger?

Tack på förhand för alla svar🙏🙂

Permalänk
Medlem

Ingen som har någon info att hjälpa mig med?
Går även att länka till bra videos på Youtube som kanske jämför det jag undrar eller så.

Permalänk
Medlem

Hej,

Det är inte helt tydligt vilken upplösning du har tänkt att spela på. Jag utgår från att det är 1080p då 1660 Super troligtvis inte klarar av att driva spelen du nämner i 1440p och 60 fps.

Angående skärmen känns det onödigt att köpa en 144 Hz skärm om du ändå bara tänkt köra i 60 så där kan du spara lite pengar.

Om jag var du skulle jag köpa en 144 Hz skärm och försöka få tag på ett begagnat 2070 eller 1080. Det borde gå för ungefär samma pris som ett nytt 1660 Super kostar idag.

När det gäller processorn så duger den gott och väl ihop med alla kort nämnda ovan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lchrono:

Hej,

Det är inte helt tydligt vilken upplösning du har tänkt att spela på. Jag utgår från att det är 1080p då 1660 Super troligtvis inte klarar av att driva spelen du nämner i 1440p och 60 fps.

Angående skärmen känns det onödigt att köpa en 144 Hz skärm om du ändå bara tänkt köra i 60 så där kan du spara lite pengar.

Om jag var du skulle jag köpa en 144 Hz skärm och försöka få tag på ett begagnat 2070 eller 1080. Det borde gå för ungefär samma pris som ett nytt 1660 Super kostar idag.

När det gäller processorn så duger den gott och väl ihop med alla kort nämnda ovan.

Tack för svar. Ja alltså 1080p är väl det jag tänkt först och främst. Och sen en skärm med 144 Hz runt 3000 kr.

Sen är jag väl alltid lite sådär frågande om att köpa begagnade teknikprylar. Är det inga större problem men jag gillar ju alltid att köpa nya teknikprylar/komponenter. Så vet man att det är bra fungerande (oftast) grejer.

Men absolut, hittar man någon som känns ärlig så är det väl bättre med ett begagnat 2070 kort antagligen.
Men en fråga angående det. Vad är det man främst ska fråga/hålla utkik efter om man köper begagnat? T ex hur länge garanti det är kvar? Fungerar fläktarna bra?

T ex om man köper en begagnad bil vet jag ju att är det en bil som kört ett antal mil utan att ha bytt kamrem så kommer den snart inte klara mer och man måste byta den för att kunna köra ett antal mil till liksom. Hyfsad jämförelse men du kanske förstår?

Permalänk
Medlem

Marknaden kommer ju svämma över av kort inom kort. Mitt 7 månader gamla 2060 super exempelvis kommer åka ut till försäljning

Visa signatur

.
.
.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kahn:

Marknaden kommer ju svämma över av kort inom kort. Mitt 7 månader gamla 2060 super exempelvis kommer åka ut till försäljning

Jo det tror jag med.
Vad är ett rimligt pris för 2060 super och 2070 super?
Har just nu ett 1660 super i datorbyggarkorgen på Inet för 2900 kr lite drygt.

Permalänk
Medlem

Jag tror att de flesta som säljer saker här på sweclockers är ärliga och svarar gärna på frågor.

Ett 2060S, 2070 och 1080 borde gå för runt 2500-3000 beroende på vilken model det handlar om. 2070S några hundralappar över det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lchrono:

Jag tror att de flesta som säljer saker här på sweclockers är ärliga och svarar gärna på frågor.

Ett 2060S, 2070 och 1080 borde gå för runt 2500-3000 beroende på vilken model det handlar om. 2070S några hundralappar över det.

Okej, då vet jag iaf ungefär vad jag ska kolla på om ett begagnat kort blir aktuellt👍