Jurtjyrkogården (2019)

Permalänk
Medlem

Jurtjyrkogården (2019)

Dr. Louis Creed and his wife, Rachel, relocate from Boston to rural Maine with their two young children. The couple soon discover a mysterious burial ground hidden deep in the woods near their new home.

Det är så den ska stavas.

Vad tror ni kommer denna reboot bli lika spännande som orginalet va?

Reboot

Eller

Mja

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Alla jag pratat med om SK som börjat med denna boken har fastnat för honom. De som börjat med andra böcker har varit sådär imponerade.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Relik 📜

Skummade någon recension, och den verkar väl inte fantastisk kanske?

Var extremt på ge sedan jag läste boken ska sägas. Gillade den då, men kan också vara tidens tand som sliter på minnet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Skulle tyvärr säga att den inte har något som inte originalet hade. Av alla de Kings verk som filmatiserats så skulle jag lätt ranka den här som den mest onödiga remaken som gjorts hittills. Det finns så många som inte filmatiserats, och många som gjorts halvtaffliga filmatiseringar av, som kunde ha gjorts i stället.

Är den dålig? Nej, absolut inte. Lite tunnare än originalet, men tar å andra sidan några poäng hos de som sett originalet genom att spela på att publiken just sett originalet, men har man inte sett originalet går man miste om en hel del, både film- och storymässigt. Och har man sett originalet så tillför den absolut ingenting.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@crew seven: Jag ska se den med syrran i kväll, och vi är båda stora fans av originalet. Baserat på trailern tycker jag den ser ut att vara lite för mycket "modern skräckis". När flickan kravlar på golvet och skelettet förvrids under huden är alldeles för effektfullt för min smak, originalet åstadkom mycket med lite, precis som många bra skräckisar från 70- och 80-talet lyckades med. Ser ändå fram emot att se en ny tolkning av boken (som jag gillar mycket), men jag förväntar mig inte att bli häpnadsväckande imponerad.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas