Varför är sök i Chrome så fruktansvärt långsamt?

Permalänk
Medlem

Varför är sök i Chrome så fruktansvärt långsamt?

Mitt Google Chrome har varit riktigt segt en bra tid nu, och hittar inte någon lösning på det själv.

Att ladda hemsidor går normalfort, men så fort jag söker något så tar det en väldig tid innan jag får något sökresultat.
Se detta videoklipp som förklarar https://www.youtube.com/watch?v=aCmhQITZXlI&feature=youtu.be

Bildsök ser också annorlunda ut jämfört med vad jag är van vid, det känns som att man färdats tio år tillbaka ungefär.

Är det någon som har en lösning på detta?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@Kalium: Testa trycka Ctrl+Shift+Delete och kryss i allt som du vill rensa och hur långt tillbaka i tiden.

I värsta fall får du avinstallera, ta bort kvarlämnade mappar och installera den igen. Om man bara uppdaterar/installerar över den gamla så kan det som orsakar problemet ofta bli kvar oavsett vilket program, spel mm i Windows det gäller. Jag kunde öppna en mapp och söka efter Google för att hitta alla mappar som skulle bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

@Kalium: Testa trycka Ctrl+Shift+Delete och kryss i allt som du vill rensa och hur långt tillbaka i tiden.

I värsta fall får du avinstallera, ta bort kvarlämnade mappar och installera den igen. Om man bara uppdaterar/installerar över den gamla så kan det som orsakar problemet ofta bli kvar oavsett vilket program, spel mm i Windows det gäller. Jag kunde öppna en mapp och söka efter Google för att hitta alla mappar som skulle bort.

Har provat men det hjälpte inte. Körde "netsh winsock reset" i CMD igår och efter det så var det som att jag hoppade tio år bakåt i utseende när jag sökte på google men det gick faktiskt snabbt då. Sen efter typ en timme så var det nuvarande utseendet tillbaka och så gick det lika långsamt igen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare