Permalänk

WiFi med VPN

Hej! Jag är helt ny inom VPN-världen och söker hjälp!

Jag har införskaffat VPN från CyberGhost som körde en rea nu under helgen som funkar fint på datorn och i telefonen. Jag vill gärna ha det på mitt WiFi också, så att jag kan ansluta min TV till ett VPN-skyddat WiFi, och undrar vad som krävs för att lösa det på enklaste sättet.

Hemma har jag en vanlig technicolor-router som jag fått av Telenor, som jag ändå tänkt byta ut då den är slö och allmänt dålig. Men om man kan få det att funka på den så hade ju det såklart varit ett plus.

Har ni några tips på hur man enklast kan få WiFi skyddat av VPN? Jag har läst mig till att man kan skaffa en "DD-WRT" router som man sedan kan installera firmware på som ska funka med VPN, men jag är total nybörjare när det kommer till sådant.

En annan tanke jag hade var att köpa ett till nätverkskort till min stationära dator och köra WiFi från den som reddan är skyddad av min VPN, funkar det? Är det enklaste lösningen? Sedan har jag funderat på om NUC kan vara en lösning, men jag vet inte.. Den mest optimala lösningen bör ju vara en router med två WiFin, ett skyddat och ett "gäst" som är oskyddat. Men hur svårt och dyrt det är att få igång en sådan lösning vet jag ej, om ens möjligt.

Alla tips är välkomna, känner mig lite vilsen! Tack på förhand.

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex