Hörlurar och Massdrop Hifiman HE-350 och Little Dot I+

Permalänk
Medlem

Hörlurar och Massdrop Hifiman HE-350 och Little Dot I+

Tänkte sälja av lite ljudutrustning då det bara ligger och samlar damm.

1st Hörlurar Massdrop Hifiman HE-350
Startbud 600 kr

Inköpta här på Sweclockers för lite mindre än ett år sedan. Kvitto saknas men alla originaltillbehör (kabel samt adapter) medföljer tillsammans med originalkartong.
Mer info här: https://www.massdrop.com/buy/massdrop-x-hifiman-he-350

1st Hörlursförstärkare Massdrop Little Dot I+
Startbud 800 kr

Inköpta under sommaren 2017 från Massdrop. Tubsen som medföljer är två stycken 6CQ6. Det ena röret ger ifrån sig ett väldigt tyst brummande ljud till följd av vibrationer i skrivbordet. Hörs inte om volymen är högre än 20% och har inte stört mig i övrigt. Vet ej om det tillkommit som någon form av skada under frakt eller om det är karaktäristiskt för tubes. I övrigt medföljer kvitto och alla originaltillbehör (RCA kablar, adapter, och strömkabel) samt samma låda varan fraktades i av Massdrop. Kan även nämna att adaptern som ingick var av väldigt billig kvalité och jag skulle rekommendera att man spenderar 50 kronor extra på en med bättre byggkvalité.
Mer info här: https://www.massdrop.com/buy/little-dot-i-headphone-amp

Tänkte att vi kör budgivning tills 20:00 fredag 13/4

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Intresserad av tub-ampen. Budar 800 SEK + frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pid1:

Intresserad av tub-ampen. Budar 800 SEK + frakt.

Noterat.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Har du kört lurarna på den ampen?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Har du kört lurarna på den ampen?

Mestadels ja.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@Amember: hur stor skillnad blev det? Har samma lurar men vet inte om det är värt med en amp eller inte för så pass lätta lurar

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

@Amember: hur stor skillnad blev det? Har samma lurar men vet inte om det är värt med en amp eller inte för så pass lätta lurar

Även om lurarna endast ligger på 19 ohm märker man av stor skillnad (i alla fall jag) så fort man kör dem genom en amp.
Ljudet blir mycket fylligare och detaljer separeras tydligare.

Jag rekommenderar utan tvekan att du inköper en förstärkare av något slag för att ge mer liv i lurarna men om just I+an är rätt för 350orna vet jag inte riktigt. Min plan var aldrig att använda ampen tillsammans med 350orna utan de var endast menade som platshållare tills dess att mina Sennheiser 6XX kom fram.

Om du har någon ljud-butik i närheten rekommenderar jag att du tar med dig lurarna dit och testar med de förstärkare samt DACs de har på hyllan för att verkligen uppleva skillnaden själv.