AI Suite "ett rpc nådde inte fram"

Permalänk
Medlem

AI Suite "ett rpc nådde inte fram"

Hej!

Har seden några veckor tillbaka haft problem med att AI Suite inte vill starta. Får felmeddelandet att "ett rpc nådde inte fram".
Har googlat och fler har samma problem, men jag kan inte hitta någon lösning. Många blir hjälpta av att installera versioner från 3.10 och upp. Men kör jag 3.10 så får jag bara alternativen att installera "Dual Intelligent Processors 5, EZ update, system info, USB BIOS Flashback",kör jag 3.10.13 så får jag bara alternativet att installera "Performance and Power Saving Utilities".

Mitt moderkort är ett sabertooth z97 mark 2.

Har ni någon lösning på detta? Mina fläktar vill inte varva upp nu när mjukvaran inte fungerar. Har även testat att ställa "Full Speed" på fläktarna i BIOS men CPU fläkten vill ej.
Allt har tidigare fungerat utmärkt i ett par år!

Permalänk
Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Oj, jag tyckte jag hade letat tråd Tack!

Permalänk

Vassego. Så här löste jag mitt problem; #17219684

Det enda var att förut hade jag Thermal Radar 2 i mitt Asus UEFIBOIS mjukvara (Asus Z97 Gryphon Armor Edition). Det försvann. Gör dock inte så mycket för jag har tillräckligt med chassiventilation ändå och fläktarna går att kalibrera ifrån mjukvaran.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av septembro:

Vassego. Så här löste jag mitt problem; #17219684

Det enda var att förut hade jag Thermal Radar 2 i mitt Asus UEFIBOIS mjukvara (Asus Z97 Gryphon Armor Edition). Det försvann. Gör dock inte så mycket för jag har tillräckligt med chassiventilation ändå och fläktarna går att kalibrera ifrån mjukvaran.

Körde just in 3.10 och den fungerar!!! Stort tack, nu kan jag fortsätta med Assassin's Creed utan att få 80-85° på CPU!

Permalänk
Skrivet av ezah:

Körde just in 3.10 och den fungerar!!! Stort tack, nu kan jag fortsätta med Assassin's Creed utan att få 80-85° på CPU!

Gott.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU