Bärbara datorer

Permalänk
Medlem

Bärbara datorer

Yepp är i farten med att skaffa mig en bärbar dator och letar med ljus och lykta i 10000 kronors klassen på både Mac och olika pc modeller..

Det jag undrar är om några Mac entusiaster har några bra tips på vad man kan få för dessa slantar och var?

Tips på PC burkar är inte helt fel heller

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Avstängd

:>? Snacka med Findah X>

Visa signatur

Intel Celeron 2ghz | 256 mb ddr ram | Seagate 60 GB Seagate 120 GB | Intergrerat gfx 64mb sdram | Telia ADSL | WIN XP Home Edition

Permalänk
Medlem

Ska du ha en Mac, dessutom ny, för 10 000 så är en iBook ditt enda val. Slänga på 2 tusenlappar får du dock göra.

http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/923/w...

Permalänk
Medlem

På Mac-fronten är väl valet ganska enkelt om vi spelar med ca 10 000 kr (Ok, iBook kostar visserligen 11 995 kr). Där är iBook det perfekta valet. Skulle du dessutom råka vara student så har du en 10% rabatt via ditt CSN-kort. Vilket gör att den blir ännu billigare.

Mitt råd, kör på iBooken. Du lär inte hitta en liknande "PC" som håller den prestandan med det priset.

Visa signatur

PowerBook G4 550 Mhz
QuickSilver G4 867 Mhz

Permalänk
Medlem

Berserk ..
---
iBookar:na är ju väldigt fina och går på ca 11000. www.apple.com/store/ . Skulle nog tagit en sån..

Permalänk
Medlem

Att den är ny är inget krav alls begagnat är minst lika intressant men tackar för hjälpen

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end