Permalänk
Medlem

Teleekonomi

Har blivit kontaktad av Teleekonomi (teleekonomi.se) och enligt dem förhandlar de fram bättre avtal med befintliga operatörer. Det ser onekligen bra ut, men jag är rädd att det är för bra för att vara sant. Har försökt hitta omdömen via google, men deras facebook har bara 10 omdömen utan givande kommentarer och all information verkar vara från ca 2010, och det verkar som att det handlar om ett annat företag då.

Har någon hört om detta är ett legitimt företag eller om det är bluff?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig ingå avtal med telefonsäljare och din egen research har väl svarat rätt väl på varför.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Känns det vara för bra för att vara sant är det så, skulle aldrig någonsin lite eller ingå något med en telefonförsäljare

Permalänk
Medlem

Notera att detta inte är telefonförsäljare. En kille från företaget ringde och bokade ett möte och sedan kom han och frågade vilka behov vi har och skapade en offert utifrån det. Allt gav ett mycket proffsigt intryck, men jag har aldrig hört talas om dem innan, därav oron.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Jag hade inte chansat. I brist på mer/bättre kunskap och info så är det långt ifrån osannolikt att en mellanhand kommer öka totalkostnaden. På något sätt.

Finns det stora pengar att spara så förhandla själv med potentiella operatörer.

Permalänk
Medlem

Håll dig borta, så kommer du kunna sova bättre om nätterna.