Tips på äldre RPG spel?

Permalänk
Medlem

Tips på äldre RPG spel?

Jag har fått för mig att det skulle vara skoj att köra något gammalt RPG från tiden innan det var waypoints överallt och man fick utforska själv.

Funderar på nått av Might and Magic eller Morrowind. Hade Morrowind på XBOX för länge sedan men hade inte tålamodet att spela Elder scrolls fören Oblivion kom med waypoints men känner mig redo att prova något mer old school igen.

Någon som har erfarenhet av Might and Magic eller andra liknande open World RPG från tiden innan Oblivion?

Ska vara first person helst. Möjligtvis third person men inte isometric fågelvy. Inte Ultima eller Baldurs Gate eller likande.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Star Wars: Knights of The Old Republic 1 och 2 är ju riktigt nice spel

Visa signatur

🎮 → 7800X3D • EVGA RTX 2080s • 64GB DDR5 • Asus B650 • Corsair HX1000i
🖥️ → Skärm: Iiyama G-Master GB3461 - 34" 21:9 144hz • 🥽 → VR: Oculus Quest 2
🎧 → Logitech G933 🖱️ → Corsair Sabre RGB | ⌨️ → Corsair K70 Lux

Permalänk
Medlem

Gothic-serien kanske skulle vara något.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Swotor och Vampire: The Masquerade (Bloodlines iirc). Jag hade även rekommenderat Neverwinter Nights 2 men den är inte FPS.

Permalänk
Inaktiv

@dagas: Risen serien, har inte testat det ännu. Ligger och möglar bort i mitt Steam library. Men ser intressant ut ,

Permalänk
Medlem

Bloodlines är så sjukt bra. Jag avskyr rpg men just bloodlines har jag lirat igenom säkert 4 gånger.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Wizardry 8 kan kanske vara något för dig, det är ett riktigt bra spel i samma stil som Might and Magic-serien. Som 8:an indikerar är det en hel serie det handlar om, men de äldre spelen i serien är kanske lite väl gamla för dig.

Permalänk
Medlem

Morrowind är verkligen grymt men första två Fallout spelen är bra om du är villig att spela annat än FPS.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Vampire älskade jag 2004. Funderar på att köra igen men ute efter mer open World och utforskning. Kotor spelen körde jag också massor när de var nya. Gothic och wizardry får jag kolla in mer bara hört talas om dem. Tiden har jag också i Steam men minns att jag inte gillade det mer än att jag körde en timme max.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Arx Fatalis?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Morrowind är ju världens bästa spel så det är bara att sätta igång!
Annars är Might and Magic 6 ett mycket bra gammalt rollspel.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006