Microsoft håller Surface-evenemang i slutet av hösten

Permalänk
Melding Plague

Microsoft håller Surface-evenemang i slutet av hösten

I slutet av oktober månad drar evenemanget Future Decoded av stapeln i London, där Microsofts chef för Surface ska tala och visa minst en ny produkt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Om det även denna gång blir ingen USB C så blir det ingen Surface för mig.
Sedan är det ytterst tveksamt till att jag köper en ändå, då jag redan har köpt så mycket datorer det senaste.

Permalänk
Medlem

Trist med surface för de alldeles för dyra för att passa massan. Flopp tyvärr!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Datanisse:

Trist med surface för de alldeles för dyra för att passa massan. Flopp tyvärr!

Vadå? Apple säljer ju som smör i Småland..dessa är ju endast i premiumutförande? Samt dess pris..

Dock så får man med av Microsoft än Apple's motsvaranden.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Trist med surface för de alldeles för dyra för att passa massan. Flopp tyvärr!

Absolut är det enheter som kostar mer än låg- och mellansegmentet - vilket är tanken. De ska vara i toppen och slåss med Apple och andra enheter i det högre segmentet.

Surface fortsätter att växa och kommer garanterat att fortsätta göra det.

Permalänk

Drömma kan man väl. Surface Phone, pretty please?

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe Nukem:

Drömma kan man väl. Surface Phone, pretty please?

Om den nånsin kommer är jag definitivt först i kön.
Känns mer som en avlägsen dröm tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Om det även denna gång blir ingen USB C så blir det ingen Surface för mig.
Sedan är det ytterst tveksamt till att jag köper en ändå, då jag redan har köpt så mycket datorer det senaste.

Varför ett sådant behov av USB C? Jag förstår att vissa kanske har behovet men det kan inte vara många av det totala antalet.
Är mer som att man måste ha det för det är "inne". Det finns ju fortfarande portar kvar till skillnad mot vissa andra märken ..

Förövrigt så ska det bli spännande och se vad som presenteras!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NoNamesWayne:

Varför ett sådant behov av USB C? Jag förstår att vissa kanske har behovet men det kan inte vara många av det totala antalet.
Är mer som att man måste ha det för det är "inne". Det finns ju fortfarande portar kvar till skillnad mot vissa andra märken ..

Förövrigt så ska det bli spännande och se vad som presenteras!

Jag skulle snarare påstå att väldigt många har behov av usb C, har man väl vant sig med vändbara usb kontakter vill man ej använda något annat. För något år sedan var det ont om prylar, men idag finns det väldigt mycket. Räknar man en livstid på 3 år, så känns det trögt att ej ha usb c under denna.
Alltså vändbara kontakter är något som "alla" vill ha, såvida detta inte leder till något annat negativt.

Sedan usb 3.1 gen 2 och allt vad det heter är inget som gemene person måste ha på en surfplatta, men usb c kräver ej detta. En surface book skulle dock för mig minst ha det för att vara intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbe Nukem:

Drömma kan man väl. Surface Phone, pretty please?

Den eviga drömmen, utan tvekan. Skulle köpa en direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Den eviga drömmen, utan tvekan. Skulle köpa en direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Sign me upp på surface phone

Visa signatur

Dator AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz 19MB, ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC, Corsair RM650x 650W, ASUS PRIME B350-PLUS, | Microsoft Surface Book | Intel Core i5 och Intel NUC Teve 49" SUHD 4K Smart TV KS7005 Konsoller Xbox one S | N64 | Snes | Nes | GBA SP-101

Permalänk
Avstängd

Surface Screen, skärmen i Surface Studio fast utan dator och touch.

Mer realiatiskt, en riktig uppföljare till Surface 3. Det behövs en modell mellan Lamina och Surface Pro. Drömmen skulle vara 8GB RAM för den billigaste varianten, men det lär ju inte hända...

Eller ännu hellre, en laptop med vridbar skärm.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av anon159643:

Jag skulle snarare påstå att väldigt många har behov av usb C, har man väl vant sig med vändbara usb kontakter vill man ej använda något annat. För något år sedan var det ont om prylar, men idag finns det väldigt mycket. Räknar man en livstid på 3 år, så känns det trögt att ej ha usb c under denna.
Alltså vändbara kontakter är något som "alla" vill ha, såvida detta inte leder till något annat negativt.

Sedan usb 3.1 gen 2 och allt vad det heter är inget som gemene person måste ha på en surfplatta, men usb c kräver ej detta. En surface book skulle dock för mig minst ha det för att vara intressant.

Om vändbar kontakt är ditt huvudkrav behövs inte USB typ-C, finns numera typ-A som är vändbara.

Har själv denna och den är vändbar i båda ändarna, så både i den stora (USB typ-A) och den lilla sidan (USB micro type-A) är vändbara. Givet prislappen verkar det som metoden inte är patenterad

Håller med om USB 3.1 gen 1 vs gen 2. Rätt svårt att hitta användarfall där 10 Gbit/s mot 5 Gbit/s gör något relevant skillnad. Den vanligaste bandbreddskrävande USB-pryler är SATA-disk över USB, där är 5 Gbit/s en rätt perfekt match.

En poäng med USB 3.1 gen 2 är kanske USB-hubbar, att ha lite mer pulver i sin "up-link" kan ju vara trevligt. I det läget är det just för ultratunna som man vill ha gen 2 då de ofta bara har en USB-port.

Just Surface Pro har bara en USB3 port, men köper man till "docka" som finns kopplas den in via den proprietära strömkontaktet (som är magnetbaserad tack och lov!), tror det är någon form av externt PCIe (gissningarna är x1 eller x2 lanes) protokoll där så bandbredden där är ju minst motsvarande USB 3.1 gen 2.

Edit: lanseringen av 2017 års Surface Pro verkar ha hamnat i lite vakuum, skrevs rätt lite om den. En riktigt trevlig sak är att Microsoft har utvecklat en egen typ av kyllösning för denna generation så numera är även i5-modellen fläktlös!!!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Varför ett sådant behov av USB C? Jag förstår att vissa kanske har behovet men det kan inte vara många av det totala antalet.
Är mer som att man måste ha det för det är "inne". Det finns ju fortfarande portar kvar till skillnad mot vissa andra märken ..

Förövrigt så ska det bli spännande och se vad som presenteras!

Jag vill minska antalet strömadapters i hemmet. Särskilt om jag köper denna så lär den vara i 3 år.
Sedan tycker jag det är smidig lösning för att docka.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

popcorn time!

Permalänk
Medlem

Hoppas på en surface phone med. De släppte ju precis en upplaga datorer?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det kommer snart en 2-in-1 från http://eve-tech.com som verkar intressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Hoppas på en surface phone med. De släppte ju precis en upplaga datorer?

Skickades från m.sweclockers.com

Även jag vill och önskar det!

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Trist med surface för de alldeles för dyra för att passa massan. Flopp tyvärr!

Själv hoppas jag på en Surface med ARM. De skulle vara betydligt billigare och mer slimmade fysiskt sätt.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Hoppas också på en ARM. Det är rimligt att tänka sig MS är ett av dom första ut med en enhet till konsumenterna. Lenovo kommer sannolikt till våren med en (Yoga Book 2?). Qualcomm har ju demat fungerande prototyper i våras. Viktigast för mig är att man slägger något litet med 8GB ram eller mer. Så jäkla less på alla 4GB enheter som släpps än idag.

Permalänk
Medlem

känns mest som ett patetiskt försök att härma hypen kring Apples årliga släpp.

Surface grejerna är för dyra för vad de kan. Vi kör ganska många Surface 3 på jobbet, mer än hälften har fått bli utbytta eller varit på service mer än 1 ggr.

// LZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av gluon:

Hoppas också på en ARM. Det är rimligt att tänka sig MS är ett av dom första ut med en enhet till konsumenterna. Lenovo kommer sannolikt till våren med en (Yoga Book 2?). Qualcomm har ju demat fungerande prototyper i våras. Viktigast för mig är att man slägger något litet med 8GB ram eller mer. Så jäkla less på alla 4GB enheter som släpps än idag.

Frågan är om prestandan blir tillräckligt bra. Jämför med Apple så har de riktigt snabba processorer samt ett ekosystem som nyttjar dem väl. Det skulle MS ha svårt att konkurrera med.