Permalänk
Snusfri

Hall of Shame

En del forum jag är på har en "Hall of Shame" tråd.

I denna tråd så postar Admin/Mods när folk fått en varning och/eller blivit bannade.

Det ser oftast ut som detta
Nick = Varning/Ban, längd, anledning.

Syftet är att visa vad som är tillåtet och inte och varför vissa användare har fått en varning eller blivit bannade(avstängda) och varför så andra användare får mer klarhet om vad som gäller om man ligger på gränsen.

Jag vet själv att jag ligger/legat på gränsen tack vare vissa inlägg, men det vore bra att visa detta publikt imho.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Hej THB!

Även om en del av medlemmarna kanske skulle läsa och begrunda inläggen i en officiell "Hall of shame"-tråd anser vi att en sådan troligen skulle göra mer skada än nytta. Detta då informationen kan missbrukas som slagträ i forumet, vilket ökar risken för otrevligheter och urspårade trådar.
Dessutom skulle en sådan tråd ta orimligt mycket av moderatorernas tid i anspråk.

Jag misstänker även att många, speciellt nya och oerfarna medlemmar, skulle känna sig väldigt utlämnade och då finns en överhängande risk att den uthängda medlemmen antingen väljer att dumpa kontot och registrera ett nytt eller i värsta fall lämna forumet för gott.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...