Permalänk
Medlem

Blinkande sekundär skärm.

Hej jag har ett problem som jag stör mig på, min sekundära skärm blinkar lite då och då. Skärmen är en benq 144hz som jag kör i 60hz med en hdmi kabel. Min primära skärm körs i 165hz med en DP kabel. Benq skärmen kan få för sig att random börja blinka och blinkar av och på ett par gånger, har kollar så att alla kablar sitter i som dem ska!

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk

@bobzombie: Vad menar du med blinka? Blinka som i en lampa blinkar? Eller menar du flimrar?
Om det flmrar, kan du testa att byta plats på portarna mellan skärm 1 och skärm 2. Om det fortfarande flimrar så borde det vara fel på skärmen. Om det istället flimrar på den andra skärmen vet du att det antingen är fel på kablage eller grafikkort.

Permalänk
Medlem

Om bilden kommer och fösvinner utan att os märker något så är det strömadaptern eller backligt. skulle gissa på strömadptern. De är desvärre oftast inbygda i skärmen. Du borde ha garanti om den inte är mer än ca 2 år så ja kolla det först.

Edit:
som ovan berätta mer för oss.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axeburken:

@bobzombie: Vad menar du med blinka? Blinka som i en lampa blinkar? Eller menar du flimrar?
Om det flmrar, kan du testa att byta plats på portarna mellan skärm 1 och skärm 2. Om det fortfarande flimrar så borde det vara fel på skärmen. Om det istället flimrar på den andra skärmen vet du att det antingen är fel på kablage eller grafikkort.

Nä den blinkade, men löste sig med annan kabel

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro