Kommer Gotmail att finnas kvar efter uppköpet?

Permalänk

Kommer Gotmail att finnas kvar efter uppköpet?

Som ni vet finns det ett helt gäng olika mejladresser eller rättare sagt domäner där man kan registrera en gratis mejladress. Det är bara att välja och vraka och få en högst personlig mejladress för den som vill. min gmail (Googles mejltjänst) fungerar bra. Det är ganska många som använder tjänsten och den har till och med gått om hotmail i popularitet. jag hsde en hotmail först, men den hackades och därför började jag använda gmail, men sedan började jag kolla upp olika gamla domäner och då visade det sig att en domän som jag har tyckt bra om har varit Gotmail. När jag kollade upp domänen visade det sig att den står till försäljning och om jag har fattat det rätt är det hotmail som har köpt domänen. Det tycker jag är synd eftersom jag tycker att det skulle vara fräckt att ha en mejladress som heter username@gotmail.com.

Jag undrar om jag uppfattade allting rätt när jag läste att webbmail tjänsten Gotmail har köpts upp av hotmail och det innebär att den inte kommer att finnas kvar under namnet gotmail? Det thycker jag är synd eftersom det hade varit spännande att ha en mejladress som heter username@gotmail.com.

§3.1/§3.4
Visa signatur

Pethead

Permalänk
Medlem

@Skorpion76: för många år sedan snubblade jag över någon som hade username@hotbrev.com.
Som Hotmail, fast försvenskat som blev till en rolig ordvits.

Permalänk

@biorrith: Hotbrev.com som du beskriver är en annan mejltjänst och den finns fortfarande kvar vad jag vet!

Visa signatur

Pethead

Permalänk
Hedersmedlem

@Skorpion76 *Rubrik förtydligad, trådstart redigerad, tråd rensad*

Först och främst välkommen till Sweclockers!
Jag har justerat rubriken och trådstarten enligt §3.1 och §3.4. Kom ihåg att en bra rubrik och en klar frågeställning ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum. Jag passade även på att rensa bort några §5-regelbrytande inlägg.

Citat:

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§3.4 Det är inte tillåtet att skapa trådar som saknar diskussionsvärde. Det inbegriper trådar där man ber någon att utföra en tjänst, svara på en enkätundersökning eller delta i ett evenemang.
§5 Anmäl olämpliga inlägg
Medlemmar har möjlighet att anmäla misstänkta regelbrott genom att klicka på knappen ”anmäl” i inläggets nedre kant. Använd gärna denna funktion, men informera inte om det i tråden. Kommentera inte heller det misstänkta regelbrottet i tråden.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

@Kent: Tack för välkomnandet och tack för hjälpen! Jag tycker det är riktigt svårt att veta hur jag ska uttrycka mig på ett så bra sätt som möjligt för att flertalet medlemmar ska förstå vad jag menar.

Visa signatur

Pethead

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorpion76:

@biorrith: Hotbrev.com som du beskriver är en annan mejltjänst och den finns fortfarande kvar vad jag vet!

Folk som fortfarande har hotmail kan använda sin mail vad jag vet, men du kan inte skapa ett nytt hotmail konto

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

@AMD-FX: jag hade ety hotmailkonto förut men det hackades. Nu har jag gmail, och visst fungerar det bra, men allra helst skulle jag vilja ha ett gotmail-konto. <Hemskt ledsen om jag framstår som en nörd. Jag är en nörd och vet det!

Visa signatur

Pethead

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorpion76:

@AMD-FX: jag hade ety hotmailkonto förut men det hackades. Nu har jag gmail, och visst fungerar det bra, men allra helst skulle jag vilja ha ett gotmail-konto. <Hemskt ledsen om jag framstår som en nörd. Jag är en nörd och vet det!

Jag kör också gmail nu, men jag har mina gmail kopplat till Mozilla Thunderbird så jag kan ha alla mailen på ett ställe

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

@AMD-FX: Det är många som kör gmail och när jag skulle välja ny mail efter det att min hotmail hade blivit havkad ick jag höra att den skulle vara säkrare.

Visa signatur

Pethead