Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Det enda jag "kommit på för mig själv" är att jag inte ska ta livet för seriöst. Kanske hade jag orealistiska förväntningar om vad livet skulle vara. Känns som desto äldre man blir desto lägre sänks ribban. Nu är den verkligen låångt ner. Fast det är ganska skönt. Behöver man inte oroa sig om så mycket. PS den som har mest prylar när man dör vinner !

Man behöver bra vägledare för att ta sig vidare i sin egna värld!

Secret to success - what you think, you become. Successfull people have goals they set, they work toward, and they succeed.

The ordinary person is so involved in the seriousness of the game he is playing, he is so under the cover of his insurance of his status, of his position in society, that he is lost.

Permalänk
Medlem

Även om studier inte var något för dig så kan det vara värt att försöka "ta sig igenom". Mycket av livet som student är socialt och man träffar folk som man både hatar och älskar. Finns otroligt många slags föreningar och aktiviteter att engagera sig i. Har själv träffat vänner för livet och även om jag inte är världens mest begåvade klarade jag svåra studier efter målvetet kämpande. På högskola/universitet finns också många trevliga tjejer/kvinnor såklart.

Det ger otroligt bra självkänsla att "ta sig igenom något". Det håller verkligen i sig. Med utbildning kan man också få bättre jobb och på så sätt ta sig "bort" från där man växte upp och de människor som finns där och som man kanske inte gillar.

Det var min nyckel till ett bra liv. Studier handlar mycket om studieteknik och när man bemästrar det kan man klara nästan vilken utbildning som helst.

Om man har en psykisk sjukdom som t.ex. depression eller ångest kan man också få hjälp på vårdcentral eller kontakt med sjukvård. Där har jag också varit och vänt... Är det saker man själv kan påverka, t.ex. sin livssituation, så föreslår jag att man sätter igång direkt. Det går även om det känns tungt många gånger!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Som några andra har sagt, testa på någon ny aktivitet. Det finns otroligt mycket nybörjarkurser i inom allt möjligt. Där kan du både träffa nya vänner/kontakter/kärlek osv och du får en ny upplevelse på köpet.

Lite tips:
- Klätterkurs (inomhus)
- Tennis
- Bugg (dans)
- Padel (blandning mellan tennis och squash)
- Badminton

PS. Våga testa något som du aldrig tidigare skulle se dig själv göra. Som någon annan skrev, att slutföra en utmaning är en fantastisk känsla!