BSOD "Memory Management + kernel security check failure"

Permalänk
Medlem

BSOD "Memory Management + kernel security check failure"

Hej på er.

Tänkte rådfråga er kunniga om ett problem jag har med min nuvarande dator.

Jag får titt som tätt, alltså mellan allt ifrån 1min användning till flera timmars användning blåskärm och datorn startar om sig med felkoden "memory_management".

Googlade runt lite på detta och det verkade med större chans ha med ram-minnet att göra. Sagt och gjort bytte jag ut mina ram-minnen mot nya men det kommer ändå. Jag har kört windows minnesdiagnostik med både dom gamla och nya minnena. De gamla gav utslag på 1 av minnena (hade 2) så jag bytte dom och dom nya ger inga utslag på fel.

Detta ledde mig till att tro (efter lite efterforskning och rådfrågning) att det kunda ha med hårddisken att göra. Jag har en gammal samsung 500gb mekanisk (6-7 år gammal). Jag provade att byta ut den mot en annan mekanisk hårddisk men samma problem uppstår, dock är det också en gammal disk.

Jag har även fått en blåskärm med felkoden "kernel security check failure".

Jag har provat att köra ett program som heter reImage, och det kraschade först mitt i när den höll på att söka i hårddisken efter registerfel har jag för mig, sen när jag körde i felsäkert läge gick det och den hittade en del registerfel och något annat litet.

Har någon här haft liknande problem eller har kunskap om felkoder osv som skulle kunna hjälpa mig med ideer?

Vill inte lägga allt för mycket på datorn då den har en del år på nacken, då köper jag hellre en ny men vill slippa om jag kan, vill inte lämna gamla bettan i sticket heller.

Tack på förhand.

Permalänk

Vad har du för operativsystem?

Permalänk
Medlem

Är detta nyligen det börjat.hända?
Varit och rört nått med.cpu kanske böjt nån pin?
Kan vara en minnesplats som är dålig.
Har du provat koppla hdd i annan sata port och annan sata kabel?
Kan vara så att det är moderkortet som håller på att ge sig.
En long shot kan vara prova med annan psu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Jag kör Windows 10 home 64-bit. Har inte vart och ändrat nått i hårdvaran förutom att bytt minnena då och hdd. Har provat att köra olika minnesplatser (1/3-2/4 eller hur man nu vill räkna)

Skickades från m.sweclockers.com