Permalänk
Medlem

Surface pro som infoboard?

Jag har funderat rätt mycket på att göra en spegel med inbyggd raspberry som visar väder och kalender osv mest för skojs skull.

Sen kom jag att tänka på att jag har ju en Surface Pro 3 som inte används speciellt mycket förutom när man lämnar hemmet och spegel finns det så min plan är följande.

sätta upp en list eller liknande innanför dörren i huvudhöjd där jag kan slajda in plattan och koppla in power (som finns bakom väggen i en garderob)

tanken är alltså att jag lätt ska kunna plocka med mig plattan om jag behöver och eftersom plattan ibland kan bli ganska varm så bör den inte sitta smack fäst mot väggen

nåja, nog om detta, det jag egentligen undrar är om någon gjort något liknande eller har tips och förslag!

Hur konfigurerar jag enklast min surface? (Windows 10)

min tanke va att köra någon sorts schedule på den så att den startas upp runt 07 på morgonen och autostartar "nånting" som visar typ kalender(google) väder och liknande, sen behöver den inte vara igång förens 16-22 igen, en annan tanke va att om det går på något sätt koppla in någon sensor som tänder skärmen när man går förbi och låter den vara igång kanske 5 minuter och sen släcker den automatiskt, visst skulle det fungera att ha den i sleep och väcka den men lite finesser bör det väl gå att få till:) ?.

Visa signatur

Where is my 3080?!