Rykte: AMD:s grafikarkitektur Navi får specialanpassade kretsar för AI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surxx:

Så man kommer inte att kunna köra vega med säg en I7 eller Ryzen på 850 watt?
Står att 750 Watt nätaggregat rekommenderas för vega 64

Kan det stämma att de kräver så mycket eller är det rekomenderat 750 watt för hela systemet ?

Dessa rekommendationer är mycket konservativa. De tar utrymme för glädjemärkta kinesiska noname-nätagg som inte finns i Sverige samt räknar med att du har datorn fullproppad med hårddiskar och annat. 650W duger utmärkt till Vega, 550W borde också gå sålänge man inte har datorn fullproppad med annat Ska se över min signatur efter att jag läst lite recensioner.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet priserna på 56-modellerna?

Permalänk
Medlem

För spel känns det som ytterligare bagage i form av transistorer som bara kommer göra att Navi dra mer ström och bli dyrare att tillverka.
AMD måste verkligen utveckla en spelanpassad, nerbantad krets för spel om de inte har gett upp och ska sluta konkurrera i gaming-segmentet.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Säger jag utifrån läkta tester/ pris.
Att alla kan vara så dumma och tro att man är ''fanboy'' bara för man valde ett nickname för 10 år sedan.

Läkta tester ? Var testerna skadade eller ?:) PS: bara NV fanboys tracker ner amd så 😄

Skickades från m.sweclockers.com